بین المللی

چرا آمار مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در ایتالیا اینقدر بالاست؟

خبرمهم: پایگاه اینترنتی ساینتیفیک امریکن در گزارشی به بررسی این مسئله پرداخت که چرا ایتالیا در جهان بالاترین آمار تلفات کرونا را پس از چین دارد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، پایگاه اینترنتی ساینتیفیک امریکن در گزارشی تحت عنوان “چرا آمار تلفات کرونا در ایتالیا اینقدر بالاست” نوشت: تا روز دوشنبه (نهم مارس) اعلام شد از میان ۹۱۷۲ مورد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا، حدود ۴۶۳ مورد مرگ و میر به ثبت رسیده است. اما چرا آمار تلفات در این کشور اروپایی تا این اندازه بالاست؟

ایتالیا با نرخ مرگ ومیر حدود ۵ درصد به علت ابتلا به کووید- ۱۹، بالاترین آمار تلفات کرونا را در خارج از چین در جهان دارد. سازمان بهداشت جهانی میانگین تلفات کرونا را در جهان حدود ۳/۴ درصد اعلام کرده است.

سن بالای جمعیت ایتالیا

شاید یکی از عوامل تاثیرگذار بر آمار تلفات کرونا در ایتالیا، سن بالای جمعیت این کشور باشد. ایتالیا پیرترین جمعیت را در اروپا دارد و حدود ۲۳ درصد از ساکنان آن ۶۵ سال یا بالاتر سن دارند. میانگین سن جمعیت این کشور ۴۷/۳ سال است. این رقم در آمریکا ۳۸/۳ سال برآورد می‌شود. اغلب کسانی که بر اثر کرونا در ایتالیا فوت شده اند در دهه هشتاد و نود سالگی بوده اند، یعنی گروه سنی که تصور می‌رود دربرابر کووید – ۱۹ بسیار آسیب پذیر قلمداد می‌شوند.

به گفته کارشناسان با افزایش سن، احتمال ابتلا به شرایطی که موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن شود – مانند سرطان یا دیابت – افزایش پیدا می‌کند و این شرایط افراد را برای ابتلا به بیماری‌های شدید مانند کرونا به مراتب مستعد می‌سازد.

تراکم بیماران در یک منطقه

مسئله دیگر ممکن است تعداد افراد در یک منطقه معین باشد که نیاز به مراقبت پزشکی دارند. چرا که وجود تعداد زیادی بیمار در یک منطقه ممکن است نظام پزشکی منطقه را مختل و ناکارآمد سازد. احتمالا مسئله در ووهان چین نیز همینگونه بوده است.

عدم شناسایی بیماران با نشانه‌های خفیف

در نهایت ممکن است ایتالیا بسیاری از موارد ملایم و خفیف ابتلا به کووید- ۱۹ را شناسایی نکرده باشد و با افزایش موارد آزمایش شمار بیشتری از این افراد شناسایی شوند. در کره جنوبی با چنین موردی روبرو بوده ایم که در آن بیش از ۱۴۰ هزار تست انجام و نرخ مرگ و میر ۶ درصد اعلام شد./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا