بین المللی

روسیه تمام سرزمین خاک شوروی سابق را برای خود میداند

خبرمهم: رئیس جمهور اوکراین با اشاره به اینکه همسایگان این کشور نیز در معرض حمله روسیه هستند مدعي شد مسکو تمام سرزمین های شوروی سابق را سرزمین خاص خود می داند.

رئیس جمهور اوکراین با اشاره به اینکه همسایگان این کشور نیز در معرض حمله روسیه هستند مدعی شد مسکو تمام سرزمین های شوروی سابق را سرزمین خاص خود می داند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، اعلام کرد که اگر روسیه در اوکراین پیروز شود، دیگر همسایگان اروپایی این کشور نیز در معرض حمله قرار خواهند گرفت.

زلنسکی در مصاحبه با الجزیره گفت: روسیه در اوکراین متوقف نخواهد شد؛ چراکه تمام سرزمین های شوروی سابق را سرزمین خاص خود می داند.

رئیس جمهور اوکراین در ادامه ادعاهای خود افزود: اگر اوکراین در مقابله با تجاوز روسیه شکست بخورد، دیگر همسایگان ما نیز در معرض تجاوز روسیه قرار خواهند گرفت.

او در ادامه با اشاره به تداوم حملات روسیه در اوکراین گفت: اطرافیان پوتین فقط کشورهای حوزه بالتیک راتهدید نمی کنند، بلکه لهستان و مولداوی را نیز تهدید می کنند.

زلنسکی روز گذشته نیز طی سخنانی در جلسه «اتحادیه آفریقا» که به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد، روسیه را عامل بحران کنونی کمبود مواد غذایی در جهان معرفی کرد.

رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی خود گفت: بحران جهانی غلات تا زمانی که جنگ استعماری روسیه ادامه دارد، به طول خواهد انجامید.

او در اظهاراتی دیگر گفته بود: مشخص است این هفته ما باید انتظار تشدید فعالیت‌های خصمانه روسیه را داشته باشیم. این فعالیت های خصمانه نه فقط علیه اوکراین بلکه علیه دیگر کشور‌های اروپایی نیز خواهد بود. ما آماده می‌شویم. ما آماده مقابله با این حملات هستیم”./باشگاه خبرنگاران جوان

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا