بین المللی

امیرعبداللهیان: برای حل موضوعات باقی‌مانده، آمریکا باید واقع‌بین باشد

خبرمهم: وزیر امور خارجه گفت طرف‌های حاضر در وین به ویژه آمریکا باید جهت حل و فصل موضوعات باقی‌مانده رویکردی واقع بینانه اتخاذ کنند.

آقای امیرعبداللهیان همچنین در این دیدار به انریکه مورا گفت: برای ایران برخوردار شدن از منافع کامل اقتصادی و رفع موثر تحریم‌ها اولویت اساسی در مذاکرات وین است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در بخش دیگری از این دیدار گفت: ایران با جدیت در مذاکرات وین حضور یافته و برای رسیدن به توافق، ابتکارات لازم را ارائه کرده است.

آقای علی باقری مذاکره‌کننده ارشد ایران در وین نیز در دیدار امروزش با انریکه مورا گفت: اگر آمریکا واقع‌گرا باشد می‌توان به توافق دست یافت.

انریکه مورا که شنبه شب برای دیدار با علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشورمان وارد تهران شد، هدف از این سفر را «تلاش برای رفع شکاف‌های باقی‌مانده در مذاکرات وین» عنوان کرد.

طبق شنیده ها، مورا قرار است پس از این دیدار روز دوشنبه جهت گفت‌وگو با مقام‌های آمریکایی راهی واشنگتن شود.

این سفر احتمالی درحالی است که حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه، هفته پیش گفته بود که ایران از طریق انریکه مورا، در رابطه با موضوع‌های بسیار مهم باقی‌مانده در مذاکرات وین، «ابتکار‌هایی را به طرف آمریکایی ارائه کرده و اکنون وظیفه آمریکا است که حسن نیت خود را بروز دهد».

گفتنی است، گفت‌وگو‌های وین از ۱۹ بهمن تا ۲۰ اسفند پارسال در سطوح مختلف در حال برگزاری بود تا اینکه با اعلام جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا تا حالا به وقفه‌ای کوتاه انجامیده است.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا هم اعلام کرده که در مذاکرات وین در چند مساله ضروری پیشرفت قابل توجهی به دست آمده، اما هنوز مسائلی باقی مانده است./باشگاه خبرنگاران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا