بین المللی

کاخ الیزه: مکرون با پوتین بر سر «تلاش برای دستیابی به آتش‌بس» به توافق رسید

خبرمهم: کاخ کرملین روز یکشنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در گفتگوی تلفنی با رئیس‌جمهوری فرانسه با او بر سر کاخ کرملین روز یکشنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در گفتگوی تلفنی با رئیس‌جمهوری فرانسه با او بر سر «تشدید تلاش‌های دیپلماتیک» به توافق رسید.

یورونیوز: امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه همزمان با تشدید تنش‌ و درگیری در شرق اوکراین روز یکشنبه با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود درباره بحران جاری گفتگو کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، این در حالی است که آمریکا با تکرار ادعای خود تاکید می‌کند که «هر لحظه» احتمال حمله روسیه به اوکراین وجود دارد. به گفته واشنگتن روسیه ۱۵۰ هزار نظامی خود را در مرز با اوکراین مستقر کرده است.

کاخ کرملین روز یکشنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در گفتگوی تلفنی با رئیس‌جمهوری فرانسه با او بر سر کاخ کرملین روز یکشنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در گفتگوی تلفنی با رئیس‌جمهوری فرانسه با او بر سر «تشدید تلاش‌های دیپلماتیک» به توافق رسید.

ولادیمیر پوتین تنش در شرق اوکراین را نتیجه «اقدامات تحریک‌آمیز» دولت این کشور دانست. وی همچنین تاکید کرد که آمریکا و ناتو باید درخواست‌های امنیتی روسیه را «جدی» بگیرند.

کاخ الیزه نیز دقایقی پس از انتشار بیانیه کاخ کرملین اعلام کرد که امانوئل ماکرون با ولادیمیر پوتین بر سر «تلاش برای دستیابی به آتش‌بس در شرق اوکراین» به توافق رسید.

بنا به اعلام کاخ الیزه ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه «طی روزهای آینده» با سرگئی لاوروف، همتای روس خود دیدار خواهد کرد. این در حالی است که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز قرار است روز پنجشنبه با سرگئی لاوروف دیدار کند./انتخاب

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا