بین المللی

حمله موشکی به سوریه

خبرمهم: خبرگزاری رسمی سوریه بامداد امروز از یک منبع نظامی نقل کرد که برخی نقاط در حومه شهر دمشق، پایتخت این کشور هدف حملات هوایی و موشکی رژیم صهیونیستی قرار گرفته و سامانه های پدافند هوایی نیز به مقابله با آنها پرداخته است.

منابع رسمی از کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای ارتش سوریه در نتیجه حمله هوایی و موشکی رژیم صهیونیستی به حومه پایتخت این کشور خبر می دهند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بامداد امروز (چهارشنبه) از یک منبع نظامی نقل کرد که برخی نقاط در حومه شهر دمشق، پایتخت این کشور هدف حملات هوایی و موشکی رژیم صهیونیستی قرار گرفته و سامانه های پدافند هوایی نیز به مقابله با آنها پرداخته است.

منبع مذکور در گفت و گو با سانا درباره حمله به حومه دمشق تاکید کرد که رژیم صهیونیستی نزدیک ساعت ۱۲:۵۶ بامداد امروز به وقت محلی (۲:۲۶ بامداد به وقت تهران) یک حمله هوایی با شلیک چندین موشک از سمت جنوب شرق شهر بیروت، پایتخت لبنان انجام داده و در ساعت ۱:۱۰ بامداد به وقت محلی (۲:۴۰ به وقت تهران) نیز چندین موشک زمین به زمین از سمت بلندی های اشغالی «جولان» شلیک کرده است.

منبع مذکور که هویت نام وی فاش نشده، ضمن تاکید بر این که سامانه های پدافند هوایی ارتش سوریه به مقابله با موشک های رژیم صهیونیستی پرداخته و برخی از آنها را سرنگون کردند، اذعان کرد که پس از پس از بررسی نتایج حمله، مشخص شده که علاوه بر زیان های مادی، یکی از نیروهای کشورش جان خود را از دست داده و پنج نیروی دیگر نیز زخمی شدند.

در سوی مقابل، ارتش رژیم صهیونیستی در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، مدعی شد که در پاسخ به شلیک یک موشک ضد هوایی از خاک سوریه، آتشبارهای زمین به هوایی در این کشور از جمله رادارها و تاسیسات ضد هوایی را هدف حمله قرار داده است.

بنا بر گزارش شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اعلام این که به دلیل پرتاب یک موشک ضد هوایی از خاک سوریه، آژیرهای هشدار در شمال سرزمین های اشغالی از جمله در شهر عرب نشین «ام الفحم» و همچنین کرانه باختری رود اردن به صدا درآمده، ادعا کرد که موشک مذکور شناسایی گردید با این حال در هوا منفجر شد بدون آن که نیازی به رهگیری آن وجود داشته باشد./انتخاب

 

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا