بین المللی

آغاز مذاکرات وین از هفته آینده

خبرمهم: اتحادیه اروپا از شروع مجدد مذاکرات وین از هفته آینده خبر داد.

اتحادیه اروپا امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که  دور هشتم مذاکرات هسته‌ای ایران در وین پس از وقفه‌ای کوتاه از هفته آینده از سر گرفته خواهد شد و تیم‌های مذاکره کننده از پایتخت‌ها به وین خواهند آمد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، هفته گذشته «انریکه مورا» هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا و نماینده این اتحادیه در مذاکرات وین اعلام کرد شرکت‌کنندگان در مذاکرات وین برای مشورت به کشور‌های خود باز خواهند گشت تا تصمیمات سیاسی مطلوبی بگیرند.

از طرف دیگر تروئیکای اروپایی شرکت کننده در مذاکرات در بیانیه‌ای اعلام کردند که ماه ژانویه شاهد فشرده‌ترین دور مذاکرات تا به امروز بوده و مذاکرات در مراحل نهایی خود قرار دارد. همچنین  میخائیل اولیانوف، مذاکره کننده ارشد روسیه در توییتر خود نوشت که مذاکرات به مرحله پیشرفته‌ای رسیده و نیازمند تصمیمات و مشارکت‌های سیاسی است.

هشتمین دور مذاکرات برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران اوایل دی در هتل کوبورگ وین آغاز شد و با وقفه‌ای چند روزه مجدداً ادامه یافت. در جریان رایزنی‌ها، طرف‌های برجامی بار‌ها اعلام کرده بودند که امیدوارند طی چند هفته آینده به توافق دست یابند./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا