بین المللی

رسوایی اخلاقی کلیسای کاتولیک و خسارت دهها میلیون دلاری

خبرمهم: صندوق جمع آوری کمک برای پرداخت غرامت رسوایی اخلاقی کلیسای فرانسه از جمع آوری ۲۰ میلیون یورو( بیش از ۲۰ میلیون دلار) برای پرداخت بخشی از خسارت به خانواده های هزاران قربانی سوء استفاده جنسی از کودکان در کلیسای کاتولیک خبر داد.

صندوق کمک و مبارزه با سوء استفاده از کودکان موسوم به «سِلام» در حالی از جمع آوری ۲۰ میلیون یورو از غرامت سوء استفاده جنسی از کودکان در کلیسای کاتولیک خبر می دهد که این مبلغ بخشی از غرامتی است که این نهاد مذهبی باید برای جبران مالی دهه ها آزار و اذیت کودکان بپردازد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، «ورمو دسروش» مدیر این صندوق به خبرگزاری فرانسه گفت: این تنها بخشی از غرامت است و کلیسا به وعده خود عمل کرده است.

در تحقیقات اولیه کلیسا به پرداخت ۶ میلیون یورو متعهد شده بود. اما با ارائه گزارش نهایی و فاش شدن وسعت رسوایی های اخلاقی ، کلیسا مسئول رسوایی و پرداخت کننده بخش بیشتری از خسارت به قربانیان شناخته شد.

رئیس کنفرانس اسقف های فرانسه (CEF) اریک دو مولن-بوفور، اعلام کرده بود که «برای شروع»، می خواهد۲۰ میلیون یورو از این غرامت را از محل املاک و سرمایه گذاری های کلیسا تامین کند. و به این ترتیب اسقف های کلیسای کاتولیک با تهیه فهرستی از منابع موجود خود – املاک و اثاثیه- سهمی را پرداخت کردند.

«اولیویه ساونیاک» از جمعیت قربانیان موسوم به «سخن گفتن و دوباره زندگی کردن» به خبرگزاری فرانسه گفت: جمع آوری این مبلغ نشانگر توان کلیسا برای پر کردن صندوق های مالی و پرداخت غرامت است. در حالیکه در ابتدا کلیسا اعلام کرده بود که توان مالی پرداخت خسارت را ندارد و این امر برعهده پیروان کلیساست.

وی جمع آوری ۲۰ میلیون یورو را «ناکافی» خواند.

گزارش یک هیئت مستقل تحقیق که در اوایل ماه اکتبر (مهر ماه) منتشر شد بسیاری را شوکه کرد. در این گزارش آمده است که از سال ۱۹۵۰ میلادی ۳۳۰ هزار کودک توسط کشیشان و افراد مذهبی مرتبط با کلیسای کاتولیک فرانسه مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند.

این گزارش ۲ هزار و ۵۰۰ صفحه‌ای پس از دو سال و نیم تحقیق در بایگانی کلیسا، سوابق دادگاه‌ها، پرونده‌های پلیس و مصاحبه با شاهدان منتشر شد.

این هیات مستقل در سال ۲۰۱۸ توسط کلیسای کاتولیک فرانسه و در واکنش به چندین رسوایی که این کشور و سراسر جهان را تکان داد، ایجاد شد. در بدو فعالیت یک خط تلفن برای دریافت اظهارات شاهدان راه‌اندازی و در ماه‌های بعد هزاران پیام دریافت شد.

۲۲ کارشناس حقوقی، پزشک، مورخ، جامعه‌شناس و کارشناسان علوم الهیات در این هیئت عضو هستند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا