بین المللی

کشورهای ثروتمند یک میلیارد واکسن اضافی کرونا انبار کرده‌اند

خبرمهم: ک گزارش نشان می‌دهد که کشورهای برخوردار دنیا بیش از یک میلیارد دوز واکسن کرونا احتکار کرده‌اند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  به نقل از رویترز، یک گروه ضدفقر جهانی با عنوان «وان کمپین» در گزارشی اعلام کرد: کشورهای ثروتمند جهان یک میلیارد دوز واکسن کووید۱۹ بیش از نیاز خود احتکار کرده‌اند؛ این درحالی است که کشورهای فقیر دنیا در دریافت واکسن موردنیاز برای جمعیت خود ناتوان هستند. این گروه‌ از کشورهای ثروتمند از جمله ایالات متحده و انگلیس خواسته بخشی از واکسن‌هایی را که انبار کرده‌اند به دست کشورهای فقیر برسانند.این گروه که در زمینه از میان بردن فقر و تبعیض‌های پزشکی و اجتماعی فعالیت می‌کند به کشورهای پیشرفته هشدار داد احتکار واکسن کرونا و ندادن دوزهای کافی به کشورهای فقیر باعث خواهد شد ویروس کرونا همچنان با دنیا باقی بماند. این گزارش از اطلاعات کسب شده از ۵ شرکت بزرگ و عمده تولید واکسن کرونا- آسترازنکا، فایزر، نوآواکس، جانسون و جانسون و مدرنا- تهیه شده است.

براساس این گزارش کشورهای آمریکا، اتحادیه اروپا، کانادا، بریتانیا، استرالیا و ژاپن بیش از سه میلیارد دوز واکسن ذخیره کرده‌اند که بیش از یک میلیارد بیشتر از نیاز جمعیتی آنها است.

سازمان جهانی بهداشت نیز از کشورهای ثروتمند خواسته سهم اضافی واکسن کووید۱۹ را به برنامه واکسن کوواکس این نهاد جهانی اهدا کنند تا این سازمان آنها را به کشورهای فقیر بدهد. /شفقنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا