اجتماعیبین المللیسلامت

داروی جدیدی به جنگ ویروس کرونا می‌آید؟

خبرمهم: در سایه هیاهوی شیوع ویروس کرونا و افزایش روزانه شمار مبتلایان و قربانیان این ویروس، و در شرایطی که هر روز صاحب‌نظران ایده و راهکار جدیدی را به راهکارهای سابق مبارزه با ویروس کرونا اضافه می‌کنند، برخی از محققان از تاثیر قابل توجه یک داروی موجود در بازار بر عملکرد ویروس کرونا و از بین بردن بردن آن پرده برداشتند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، در سایه هیاهوی شیوع ویروس کرونا و افزایش روزانه شمار مبتلایان و قربانیان این ویروس، و در شرایطی که هر روز صاحب‌نظران ایده و راهکار جدیدی را به راهکارهای سابق مبارزه با ویروس کرونا اضافه می‌کنند، برخی از محققان از تاثیر قابل توجه یک داروی موجود در بازار بر عملکرد ویروس کرونا و از بین بردن بردن آن پرده برداشتند.

رسانه‌ها خبر دادند شماری از محققان که برخی از آنها در مرکز «جیل سینا»ی نیویورک فعالیت می‌کنند، اعلام کردند کارایی داروی جدیدی که برای بعضی از بیماران تجویز شد به حدی است که مشکلات ویروس کرونا را به کمتر از مشکلات یک سرماخوردگی کاهش می‌دهد.

نتایج تحقیقات دکتر یاکوب نحمیاس و دکتر بنیامین تین اوفر از دانشگاه عبری در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد داروی «Fenofibrate Tricor»- که به عنوان یکی از داروهای مجاز پایین‌آورنده کلسترول از سوی اداره غذا و داروی آمریکا هم تاییدیه دارد- قادر است توان ویروس کرونا در تکثیر را به شدت کاهش دهد و حتی این ویروس را از بین ببرد.

به گفته این محققان، با توجه به اینکه ویروس‌ها قادر به تکثیر خود نیستند و باید برای این کار از یک سلول انسانی که به تسخیر خود درمی‌آورند استفاده کنند، بیش از سه ماه تلاش شد تا رفتار این ویروس در داخل سلول‌ها مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار گیرد.

بعد از تحقیقات انجام‌گرفته مشخص شد ویروس به محض ورود به داخل سلول ریه انسان، مانع از سوخت و ساز روتین کربوهیدرات‌ها می‌شود و همین امر سبب تراکم مقدار زیادی چربی در داخل این سلول‌ها می‌شود زیرا وجود چربی شرایط ایده‌آلی برای تکثیر ویروس است.

این محققان نتیجه می‌گیرند که با توجه به رفتارشناسی صورت‌گرفته از ویروس کرونا، می‌توان با کنترل این مساله ویروس را از منابع مورد نیازش برای ادامه بقا محروم کرد، به خصوص که مساله تغییر در نوع سوخت و ساز سلولی باعث افزایش فشار خون در میان بیماران ویروس کرونا هم می‌شود.

به اعتقاد این محققان، داروی «Fenofibrate Tricor» باعث می‌شود سلول‌ها مجدداً اقدام به سوزاندن چربی‌ها کرده و نتیجه کلی هم از بین رفتن تقریبی ویروس بعد از گذشت پنج روز از تجویز این دارو بود./اعتمادآنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا