اقتصادی

صادرات برق به عراق با احداث پست برق سرپل‌ذهاب ۲ برابر می‌شود

خبرمهم: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب گفت: با احداث پست برق ۴٠٠.٢٣٠ کیلوولت سرپل‌ذهاب و اتصالات خطوط و توسعه پست ٢٣٠.۶٣ ولت این شهرستان، صادرات برق به کشور عراق ۲ برابر می‌شود.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، «علی اسدی» روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی پست برق ۴٠٠.٢٣٠ کیلوولت سرپل ذهاب و اتصالات خطوط و توسعه پست ٢٣٠.۶٣ ولت با حضور استاندار کرمانشاه و جمعی از مسوولان افزود: سرپل ذهاب یک مرکز انرژی به سمت غرب کشور است.وی اظهار داشت: این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های غرب کشور است که با اعتبار اولیه ۵۰۰ میلیارد تومان آغاز می شود ولی قطعا هزینه اجرایی طرح بیشتر خواهد شد .
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب در ادامه گفت: این طرح با نگاه به آینده طراحی شده و در مطالعات آن ، طرح ۱۰ سال آینده نیز دیده شده است.
اسدی ادامه داد: در این پروژه از به روز ترین تکنولوژی دنیا استفاده می شود و بیش از ۹۵درصد تجهیزات آن تولید داخل است.
وی گفت: در جانمایی پروژه تمام موارد در نظر گرفته شده است و این پروژه سالیانه ۲۰۰میلیون دلار ارز آوری برای کشور خواهد داشت که ۳۰ درصد از این درآمد به استان برمی گردد.
وی اضافه کرد: این پروژه از نیازهای مهم ساخت نیروگاه است که در آینده در منطقه کلنگ زنی می شود و بیش از ۲۵۰نفر در زمان ساخت اشتغالزایی دارد و بعد از بهره برداری نیز برای ۶۵نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می کند و براساس برنامه زمانبندی این طرح در مدت سه ماه به بهره برداری می رسد.
سرپل ذهاب در غرب‌ کرمانشاه بیش از ۹۰هزار نفر جمعیت دارد. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا