ورزشی

مصاحبه مفصل پوگبا: نمی‌دانستم رقم انتقالم به منچستریونایتد جوی تا این حد منفی می‌سازد؛ اسلام آن چیزی نیست که در رسانه‌ها می‌گویند

خبرهای فوری: هافبک خلاق منچستریونایتد در مصاحبه‌ای مفصل، از قضاوت شدن، از رویارویی با توهین نژادی و به طور کلی از ناگفته‌هایش گفت.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرهای فوری، پل پوگبا از دست آن‌هایی که مدل مو و زبان بدنش را به باد انتقاد می‌گیرند، کلافه شده است.

تایمز گزارش می‌دهد: این هافبک ۲۶ ساله از زمان بازگشت به جمع شیاطین سرخ در سال ۲۰۱۶، مورد هجمه رسانه‌ها قرار داشته است. او سال گذشته نقش پررنگی در قهرمانی فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ داشت و این را گواهی بر حرفه‌ای گری خود می‌داند.

همیشه همین طور بازی می‌کنم و شکر خدا با همین نحو بازی کردن، قهرمان جهان شدم. دوست ندارم خودم را یک رهبر صدا بزنم. همیشه بنا به شخصیت خودم حرف زده‌ام و دوست داشتم کمک کنم. در مورد آن فیلمی که از جام جهانی منتشر شد، خبر نداشتم که حرف‌هایم ضبط می‌شود و چیزی از قبل آماده نکرده بودم. آن حرف‌ها را از صمیم قلب زدم. زبان بدن، مدل مو و همه این‌ها فقط حرف است. مثلا رنگ آبی موهایم به خاطر فرانسه بود. مردم چه برداشتی کردند؟ این که من به دنبال پیروزی منچسترسیتی هستم؟ (در آن دربی) دو گل زدم و از این که سیتی مقابل ما قهرمان نشد، واقعا خوشحال شدم. من از کودکی این طور بازی می‌کنم. وقتی برنده می‌شویم، مشکلی در کار نیست اما وقتی شکست بخوریم یا من نمایش بدی داشته باشم، مشکل پیش می‌آید.

با وجود به ثمر رساندن ۱۳ گل طی ۳۵ بازی در فصل ۱۹-۲۰۱۸، برخی معتقدند پوگبا آرامش رختکن منچستریونایتد را بر هم می‌زند و باید از این تیم برود. خود این بازیکن رقم انتقال ۸۹ میلیون پوندی‌اش از یوونتوس به منچستریونایتد را عامل افزایش انتظارات از خودش می‌داند.

با آن انتقال، تبدیل به بازیکن دیگری شدم. به خاطر این که در آن زمان بزرگ‌ترین انتقال تاریخ بود، به طرز دیگری قضاوت شدم. به خاطر قیمت آن انتقال، انتظارها افزایش یافت. در این صورت یک بازی خوب، یک بازی عادی برداشت می‌شود و اگر عالی بازی کنی، به نظر می‌آید خوب بوده‌ای. البته حالا انتقال‌های بالاتری از آن ثبت شده است. فکر می‌کنم بخشی از این جریان هم به آن بر می‌گردد که من یک هافبک هستم. مهاجمان بیشتر به چشم مردم می‌آیند چون آن‌ها هستند که گلزنی می‌کنند. می‌دانستم (پس از انتقالی با آن ارزش) چنین اوضاعی پیش می‌آید. می‌دانستم سر و صدای زیادی به راه خواهد افتاد. اما نمی‌دانستم جو حاکم تا این اندازه منفی خواهد بود. وقتی قرارداد امضا کردم، عادت نداشتم دیدگاه‌های منفی زیادی در مورد خودم بشنوم. تغییر بزرگی در این زمینه ایجاد شد. غافلگیر شدم. نمی‌دانستم قیمت یک بازیکن، تا این اندازه مردم را تغییر خواهد داد. شاید فکر می‌کنند آن پول در اختیار من است. این طور نیست، آن پول به من نرسیده است. دلیل (انتقادات) را نمی‌دانم. ایکاش می‌دانستم تا می‌توانستم به آن‌ها کمک کنم که به جواب‌شان برسند.

پوگبا روی عقاید دینی خودش حساس است و آن‌ را بخشی از هویت خود می‌داند.

مسلمان بودن همه چیز من است. به همین خاطر قدردان همه داشته‌هایم هستم. مسلمان شدن باعث شد تغییر کنم و زندگی را بفهمم. به گمانم این دین باعث می‌شود از درون آرامش بیشتری حس کنم. تغییر خوبی در زندگی من بود چون با وجود مسلمان بودن مادرم، به عنوان یک مسلمان متولد نشدم. اسلام این تصوری که همه دارند و تروریست بودن نیست. اسلام دین زیبایی است که با آنچه از رسانه‌ها می‌شنویم، فرق دارد. باید آن را بشناسید. هر کسی می‌تواند با اسلام احساس نزدیکی کند. به خاطر دوستان مسلمان زیادی که داشتم، به این دین رو آوردم. سوالات زیادی برایم مطرح بود و سپس تحقیقات شخصی در این زمینه را آغاز کردم. یک بار با دوستانم عبادت کردم و حس متفاوتی به من دست داد. واقعا حس خوبی داشتم. از آن روز به آن مسیر ادامه دادم. باید روزی پنج بار عبادت کنید. این یکی از ارکان اسلام است. هدف از این کار، طلب بخشش و قدردانی به خاطر نعماتی است که در اختیارتان قرار گرفته است؛ مثل سلامتی و غیره.

هافبک شماره ۶ منچستریونایتد در مورد بازیکنان مورد علاقه‌اش افزود:

تیری آنری را دوست دارم. رونالدو، آنری، جبرئیل سیسه و باتیستوتا را دنبال می‌کردم. پوستر چه کسانی را داشتم؟ رونالدینیو، زیدان و جبرئیل سیسه. بهترین بازیکنی که با او بازی کرده‌ام؟ سوال دشواری است ولی من دو جواب به آن می‌دهم: (آندره آ) پیرلو و (پل) اسکولز.

برخلاف آنچه در رسانه‌ها نقل می‌شود، پوگبا خاطرات خوشی از سر الکس فرگوسن دارد.

در اولین رویارویی با سر الکس، متوجه حرف‌هایش نشدم چون هم لهجه خاصی داشت و هم من نمی‌توانستم چندان خوب انگلیسی صحبت کنم. او رییس بود و من از حرف زدن با او خیلی خجالت می‌کشیدم. سر الکس واقعا طوری حرف می‌زد که انگار ما پسرانش بودیم. سپس در زمان حضورم در آکادمی، او به تماشای چند بازی ما آمد. به بازیکنان جوان توجه می‌کرد. او ما را با تیم اصلی تمرین داد و من حس خیلی خوبی از این بابت داشتم.

با وجود گذشت صدها سال از پایه گذاری تمدن‌های نوین، کمتر بازیکن رنگین پوستی از نژادپرستی در امان بوده است. پوگبا هم یکی از قربانیان این بی فرهنگی‌ها است.

نژادپرستی را تجربه کرده‌ام. دیدن چنین چیزی در زمین فوتبال واقعا غم انگیز است. طرفدارانی که دست به این کار می‌زنند، در تیم خودشان هم بازیکن سیاه پوست دارند و بنابراین این یک اقدام کاملا ساده لوحانه است. نمی‌دانم آیا نژادپرست هستند یا جاهل. چیزهای زیادی می‌شنوم ولی به آن‌ها واکنش نشان نمی‌دهم و فقط می‌خندم. یادم است وقتی در ایتالیا بودم، یک بار در بازی مقابل فیورنتینا عده‌ای صدای میمون در آوردند. پرسیدم چرا این طور می‌کنید و بعد پیراهنم را به یکی از آن‌ها دادم. خیلی خوشحال شدند و در نهایت مرا تشویق کردند. تنها برای آن‌ها دعا می‌کنم و امیدوارم درک کنند که ما فقط به دنبال لذت بردن از ورزش و فوتبال هستیم. می‌دانم که به دنبال پیروزی تیم خودشان هستند ولی می‌توان از راه‌های مختلفی جلب توجه کرد. انجام دادن چنین کاری در سال ۲۰۱۹ واقعا مبتذل است. جهان با رنگ‌ها و فرهنگ‌های مختلف زیباست. وقتی در مورد نژادپرستی حرف می‌زنم، فکر می‌کنم ریشه آن به جهالت بر می‌گردد. نمی‌توان کار خاصی انجام داد چون این مسئله خیلی وقت است که وجود دارد. خشمگین نیستم، تنها ناراحتم. از خودم رضایت دارم. دوستی چینی دارم، مدیر برنامه من ایتالیایی است و یک وکیل برزیلی دارم. همسرم بولیویایی است و خودم هم فرانسوی-گینه‌ای هستم. زندگی من مملو از فرهنگ‌های گوناگون است. من از خودم راضی هستم و از فوتبال بازی کردن و نشان خنده بر لب‌های مردم لذت می‌برم. به افرادی که نفرت می‌ورزند فکر نکنید چون تنها می‌خواهند شما را عقب نگه دارند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا