ورزشی

ده انتقال گران قیمت تاریخ فوتبال دنیا + عکس

خبرهای فوری: شب گذشته باشگاه رئال مادرید رسما خبر از جذب ادن هازارد، ستاره بلژیکی چلسی داد.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرهای فوری به نقل از مارکا، ۱۰ سال پیش بود که زین الدین زیدان در مصاحبه با نشریه مارکا از ادن هازارد که در آن مقطع برای لیل بازی می کرد، به عنوان یکی از ستاره های آینده دار فوتبال یاد کرد و سال ۲۰۱۲ نیز تلاش زیادی داشت تا مورینیو را برای جذب این بازیکن متقاعد کند اما این اتفاق رخ نداد تا در نهایت شب گذشته، ستاره بلژیکی با رقم ۱۰۰ میلیون یورو جذب رئال شود.

هازارد حالا نهمین بازیکن گران تاریخ فوتبال دنیاست و رسما وارد باشگاه صد میلیونی های فوتبال شد.

سال  ۲۰۰۹ بود که رئال مادرید با پرداخت ۹۶ میلیون یورو، کریستیانو رونالدو را از منچستریونایتد به خدمت گرفت تا او به گران ترین بازیکن دنیا در آن مقطع تبدیل شود.

۴ سال بعد بارسلونا با قراردادی جنجالی که بعدا مشخص شد ۱۰۳.۵ میلیون یورو هزینه در پی داشته، نیمار را از سانتوس برزیل به خدمت گرفت و چند ماه بعد نیز رئال مادرید با صرف هزینه ۱۰۱ میلیون یورویی گرت بیل را از تاتنهام جذب کرد تا لقب گران ترین بازیکن دنیا از رونالدو سلب شود.

سال ۲۰۱۶ منچستریونایتد با قراردادی به ارزش ۱۰۵ میلیون یورو، پل پوگبا را از یوونتوس به خدمت گرفت و ستاره فرانسوی تبدیل به گران ترین بازیکن دنیا شد؛ خریدی که البته تا به امروز جواب نداده و شیاطین سرخ نتوانسته اند به روزهای خوش گذشته بازگردند.

همان سال شاهد انتقال ۹۰ میلیون یورویی گونسالو ایگواین از ناپولی به یوونتوس نیز بودیم و او تبدیل به گران ترین بازیکن تاریخ سری آ ایتالیا شد.

یک سال بعد یعنی در تابستان ۲۰۱۷ همه معادلات نقل و انتقالات فوتبال با انتقال نیمار از بارسا به پی اس جی به هم خورد. باشگاه پاریسی ۲۲۲ میلیون یورو بند فسخ قرارداد نیمار را پرداخت کرد و او را به خدمت گرفت. نیمار تا به امروز گران ترین بازیکن دنیاست و هنوز این لقب را به کسی نباخته است.

چند ماه بعد پی اس جی با قراردادی قرضی و با بند خرید دائمی ۱۸۰ میلیون یورو، کیلیان امباپه را از موناکو جذب کرد و در تابستان ۲۰۱۸ با پرداخت این مبلغ، امباپه به دومین بازیکن گران دنیا پس از نیمار تبدیل شد.

تابستان ۲۰۱۷ بارسلونا برای جذب عثمان دمبله ۱۰۵ میلیون یورو به دورتموند پرداخت کرد و این بازیکن نیز به باشگاه بازیکنان صدمیلیونی فوتبال اضافه شد. ژانویه ۲۰۱۸ نوبت به فیلیپه کوتینیو رسید تا با ۱۲۰ میلیون یورو از لیورپول راهی بارسا شود.

 

تابستان ۲۰۱۸ یوونتوس برای خرید رونالدو از رئال، ۱۱۲ میلیون یورو هزینه کرد تا فوق ستاره پرتغالی نیز به باشگاه ۱۰۰ میلیونی های فوتبال اضافه شود.

سرانجام شب گذشته انتقال ۱۰۰ میلیونی هازارد به رئال، او را نیز وارد باشگاه ۱۰۰ میلیونی ها کرد. /ورزش سه

فهرست ۱۰ بازیکن گران تاریخ فوتبال

نیمار از بارسا به پی اس جی با رقم ۲۲۲ میلیون یورو

امباپه از موناکو به پی اس جی با رقم ۱۸۰ میلیون یورو

کوتینیو از لیورپول به بارسا با رقم ۱۲۰ + ۴۰ میلیون یورو

کریستیانو رونالدو از رئال به یوونتوس با رقم ۱۱۲ میلیون یورو

عثمان دمبله از دورتموند به بارسا با رقم ۱۰۵ + ۴۰ میلیون یورو

پل پوگبا از یوونتوس به یونایتد با رقم ۱۰۵ میلیون یورو

نیمار از سانتوس به بارسا با رقم ۱۰۳.۵ میلیون یورو

گرت بیل از تاتنهام به رئال با رقم ۱۰۱ میلیون یورو

ادن هازارد از چلسی به رئال با رقم ۱۰۰ میلیون یورو

رونالدو از یونایتد به رئال با رقم ۹۶ میلیون یورو

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا