ورزشی

ظریف قول داد؛ رایزنی برای میزبانی ایران

خبرمهم: محمدجواد ظریف در جلسه به فدراسیون فوتبال ایران قول هرگونه همکاری را داد و به این موضوع اشاره کرد که از تمام ظرفیت‌های ممکن برای اینکه فدراسیون فوتبال ایران بتواند میزبانی دور برگشت رقابت‌ها را به‌خود اختصاص بدهد استفاده خواهد کرد.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم،  روز گذشته حمیدرضا آصفی، عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال در جلسه‌ای با شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رئیس جدید فدراسیون فوتبال شرکت کرد و طرفین درخصوص موارد مختلف به گفت‌وگو و صحبت پرداختند. درخصوص محتوای صحبت‌های رد و بدل شده بین طرفین به این موضوع اشاره شد که چون آصفی در زمان ریاست مهدی تاج عنوان مشاور بین‌المللی او را در اختیار داشته، بنابراین در جلسه با عزیزی‌خادم نیز، ریاست جدید فدراسیون از نظرات وی برای میزبانی جام ملت‌های آسیا، دیدارهای مقدماتی جام‌جهانی قطر و امور مربوط به دیپلماسی استفاده کرده ولی دلیل اصلی برگزاری این جلسه به بحث میزبانی مسابقات مقدماتی جام‌جهانی مربوط بود.

 آصفی، واسطه یک جلسه مهم

از آنجایی که طی روزهای اخیر این شائبه پررنگ شده است که به احتمال زیاد بحرین میزبان دور برگشت گروه سوم مرحله گروهی رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و ۲۰۲۳ چین خواهد بود، نگرانی‌های فدراسیون جدید بر سر این موضوع باعث شد تا عزیزی‌خادم در تماس با حمیدرضا آصفی این چهره دیپلماتیک و سیاستمدار کشورمان با او مشورت‌های لازم را در این باره به‌عمل بیاورد که البته در این زمینه آصفی به او اعلام کرد که باید از همه ظرفیت‌های ممکن برای گرفتن میزبانی استفاده شود و پیشنهاد برگزاری جلسه مشترک با مسئولان وزارت امورخارجه را داد. در ادامه و با درخواست عزیزی‌خادم و مساعدت و همکاری آصفی زمینه‌های برگزاری جلسه مشترک با محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان فراهم شد تا قبل از اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا درخصوص میزبان دور برگشت رقابت‌ها راهکارهای لازم به‌منظور گرفتن میزبانی برای کشورمان انجام شود.

 تلاش برای میزبان نشدن بحرین

برهمین اساس در این جلسه که روز گذشته در وزارت امورخارجه برگزار شد مسئولان فدراسیون فوتبال و در راس آنها عزیزی‌خادم به همراه آصفی درخصوص مزایای میزبانی دور برگشت رقابت‌ها توضیحاتی را ارائه دادند و با ذکر این نکته که با توجه به این موضوع که تیم ملی ایران باید سه دیدار از ۴ دیدار دور برگشت را در تهران میزبانی کند و همچنین اشاره به تلاش‌های بحرین برای گرفتن این میزبانی از محمدجواد ظریف و وزارت امورخارجه درخواست کردند تا او و وزارت متبوعش تمام ظرفیت‌های ممکن دیپلماتیک به‌منظور گرفتن حق مسلم کشورمان برای برگزاری دور برگشت رقابت‌ها را به‌کار بگیرد تا در ادامه میزبانی رقابت‌ها که قرار است خردادماه آینده برگزار شود تحت هر شرایطی به کشورمان برسد.

در این جلسه مسئولان فدراسیون فوتبال با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای گرفتن میزبانی ازجمله نامه‌نگاری‌های متعدد با کنفدراسیون فوتبال آسیا و اشاره به توانمندی کشورمان برای یک میزبانی مطلوب و همچنین رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به صورت ویژه به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در زمان برگزاری رقابت‌ها از مسئولان امور وزارت امورخارجه این درخواست را مطرح کردند که آنها نیز از طریق مراجع بین‌المللی از این درخواست به حق فدراسیون فوتبال ایران حمایت کنند تا درنهایت این میزبانی به ایران برسد.

 ظریف قول رایزنی داد

 محمدجواد ظریف در این جلسه به فدراسیون فوتبال ایران قول هرگونه همکاری را داد و به این موضوع اشاره کرد که از تمام ظرفیت‌های ممکن برای اینکه فدراسیون فوتبال ایران بتواند میزبانی دور برگشت رقابت‌ها را به‌خود اختصاص بدهد استفاده خواهد کرد. ظریف تاکید کرده شخصا خودش و وزارت امورخارجه هر کاری که در این راستا از توا‌ن‌شان بربیاید دریغ نخواهند کرد.

رقابت‌های دور برگشت مرحله گروهی دور دوم مقدماتی جام‌جهانی قطر قرار است خردادماه سال آینده درحالی برگزار شود که به خاطر شیوع ویروس کرونا این رقابت‌ها چندین بار پیاپی به تعویق افتاده و درنهایت نیز با درخواست فیفا و از آنجایی که کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان زیادی برای مشخص کردن تیم‌ها برای انجام رقابت‌های دور نهایی را ندارد فرمت رقابت‌ها از دور رفت و برگشت را به فرمت متمرکز تغییر داده که برهمین اساس با توجه به اینکه تیم ملی کشورمان در دور رفت بازی‌ها در گروه سوم در کشورهای هنگ‌کنگ، عراق و بحرین به میدان رفته و باید در دور برگشت رقابت‌ها از این کشورها میزبانی کند درصورتی که میزبانی به هر کشوری به جز ایران داده شود این موضوع ظلم مسلم در حق تیم ملی ایران محسوب خواهد شد.

شنیده می‌شود قرار است تا پایان سال جاری میزبان دور برگشت رقابت‌ها از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی و اعلام شود. در این گروه به جز تیم‌های ملی فوتبال ایران و بحرین، تیم‌های ملی کشورهای عراق، هنگ‌کنگ و کامبوج نیز حضور دارند و این درحالی است که با توجه به نتایج رقابت‌های دور رفت درصورتی که کشورمان نتواند هر چهار بازی برگشت را با پیروزی پشت‌سر بگذارد، شانس‌ صعود به مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی بسیار کمرنگ خواهد شد./فرهیختگان

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا