اجتماعیسلامت

بهترین زمان برای اهداء پلاسمای خون بهبودیافتگان از کرونا چه زمانی است؟

خبرمهم: رئیس مرکز بهداشت دانشگاه سمنان گفت: بهترین زمان برای اهدای پلاسمای افراد بهبود یافته از کووید 19، حداقل یک ماه از بهبودی است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، دکتر زهرا جاوید در حاشیه آیین تجلیل مدیر کل انتقال خون استان از اهدا کنندگان پلاسمای دانشگاه سمنان اظهار کرد: مناسب‌ترین زمان برای اهدای پلاسمای افراد بهبود یافته از کروناویروس، حداقل یک ماه از بهبودی آنهاست .

وی ضمن دعوت از بهبودیافتگان برای اهدای پلاسمای خون خود ادامه داد: افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به پایگاه انتقال خون امام رضا (ع) سمنان اهدا پلاسما کرده و در این کار خیر مشارکت کنند.

دکتر جاوید تصریح کرد: هم اکنون پلاسمای بهبود یافتگان کرونا با روش فرزیس دریافت، و از آن برای درمان بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مدت اقامت بیماران در بیمارستان با پلاسمادرمانی ۳۰ درصد و میزان مرگ و میر بیماران بسیار بدحال که در ICU شرایط ویژه‌ای داشتند ، حداقل ۵۰ درصد کاهش یافته است.

دکتر علی ضیغمی رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه سمنان نیز گفت: تعدادی از اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه سمنان که از بیماری کووید ۱۹ رهایی یافته و سلامتی خود را به دست آورده بودند با حضور در مراکز انتقال خون، پلاسمای خون خود را به منظور استفاده در درمان مبتلایان به کروناویروس اهدا کردند.

رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه سمنان افزود: تعدادی از دانشگاهیان دانشگاه سمنان از جمله  دکتر مجید افصحی عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر ، مهندس علیرضا عباسی کارشناس تأسیسات دانشگاه  و مهندس محمد صدفی کارشناس فناوری اطلاعات دانشگاه و…پس از بهبودی از بیماری کووید ۱۹ به صورت داوطلبانه برای اهداء پلاسمای خون خود به پایگاه انتقال خون سمنان مراجعه و پس از گذراندن آزمایش‌های لازم در این کار خداپسندانه شرکت کردند./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا