اجتماعیسلامت

مخاطرات ناشی از شیوع کرونا برای زنان باردار

خبرمهم: در شرایطی که دانشمندان، افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف تر را دارای ریسک بالاتری برای ابتلا به ویروس کرونا میدانند دغدغه مادران باردار این است که آیا آنها هم در گروه افراد پر خطر قرار میگیرند؟

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  از آنجا که ویروس کرونا ، مهمان ناخوانده جدیدی برای انسان ها به حساب می آید ، اطلاعات پزشکی دربسیاری از زمینه های مرتبط با این ویروس، بسیار محدود است . شمار مادران باردار مبتلا به کرونا در جهان بسیار اندک بوده است، از این رو برای شناخت بهتر تاثیر این ویروس بر این مادران، دانشمندان به اجبار به همین اطلاعات اندک بسنده میکنند .

با اینکه یافته ها نشان میدهد مادران باردار ، جزو گروه های پر خطر در برابر ویروس های تنفسی شبیه به کرونا همچون مرس و سارس هستند ، آمارها نشان می دهد، تعداد زنان باردار مبتلا شده به این ویروس ها بسیار کم بوده و تنها یک چهارم از این موارد به از دست رفتن جنین منجر شده است .
بارداری ضمن آن که باعث تضعیف ایمنی بدن میشود بدلیل رشد جنین در ماه های آخر بارداری، باعث فشار به شش های مادر شده و با ایجاد مانع در جریان آزادانه هوا در ریه های او زمینه عفونت ریه ها را فراهن می کند.
در کنار موارد ذکر شده ایجاد عفونت در دوران بارداری ، میتواند به کندی رشد یا تغییر فرم و حتی مرگ جنین نیز منتهی شود .
گزارش های منتشر شده در مورد وضعیت مادران باردار در چین نشان میدهد تست کرونای هیچیک از نوزادانی که مادر آنها مبتلا به کووید ۱۹ بوده، مثبت اعلام نشده و علائم اولیه ظاهری که در برخی از آنان بروز کرد، خیلی زود مرتفع شد .
متخصصان زنان و زایمان در رویال کالج لندن معتقدند که شواهدی درباره وخیم تر شدن حال مادران باردار مبتلا به کرونا نسبت به سایر بزرگسالان وجود ندارد . همچنین هیچ مدرکی مبنی بر افزایش خطر سقط جنین برای زنان باردار مبتلا به کووید ۱۹ وجود ندارد و با توجه به شرایط فعلی، احتمال این که ابتلا به این ویروس مشکلی در رشد کودک بوجود بیاورد بسیار پایین است. بنابر گزارش این موسسه در همه موارد گزارش شده از ابتلای نوزادان به ویروس کرونا بعد از تولد، حال نوزاد خوب بوده است.همچنین گزارش های اولیه در این زمینه احتمال انتقال کرونا از طریق شیر مادر را رد میکند و تنها به مادران بیمار توصیه میکند ، مراقبت های تماسی، یعنی شستشوی دست و صورت واستفاده از ماسک را با نوزاد مانند سایرین انجام دهند .
پت اوبراین معاون این مرکز نیز معتقد است، بدن افرادی که پس از ابتلا به کرونا بهبود پیدا می‌کنند نوعی پادتن می‌سازد و احتمال انتقال این پادتن از طریق شیر به نوزاد در مادران باردار مبتلا به کرونا که پیش از زایمان بهبود پیدا می‌کنند وجود دارد و این بدان معناست که این کودکان نخستین کسانی هستند که به‌نوعی در مقابل کرونا واکسینه می‌شوند.
بدلیل کمبود اطلاعات درباره ویروس تازه ظهور کرده کووید ۱۹ ، نظر قطعی درباره میزان خطر آن برای مادران باردار وجود ندارد با این وجود توصیه میشود این مادران، مراقبت های بیشتری در این باره انجام دهند و در عین حال اطرافیان از آنها در برابر بالا رفتن استرس و به دنبال آن بروز حمله های عصبی،مراقبت کنند/نورنیوز

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا