اجتماعیاستانیسلامت

آلودگی هوا ادارات لرستان را تعطیل کرد

خبرمهم: مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان با اشاره به آلودگی ۱۶ برابر حد مجاز هوای این استان، گفت: در این راستا ادارات به غیر از دستگاه‌های خدمات رسان و درمانی تعطیل اعلام شد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان با اشاره به آلودگی هوای لرستان طی امروز دوشنبه، اظهار داشت: میزان آلودگی هوا در استان در حال حاضر ۱۶ برابر حد مجاز است.

او گفت: در این راستا کمیته اضطرار و آلودگی هوا مصوب کرد که تمام دستگاه‌های دولتی، به جز دستگاه‌های خدمات رسان و درمانی تعطیل شوند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان در پاسخ به این سوال که آیا امکان اینکه زودتر تعطیلی دستگاه‌ها را اعلام کنید وجود نداشت؟ گفت: به دلیل اینکه این توده هوا در زاگرس شکل گرفته و پیش بینی آن از قبل محال بود و تغییر آلودگی سریع شکل گرفت این امر ممکن نبود.

فتحی بیرانوند، گفت: وضعیت هوا به گونه‌ای نبود که ما از قبل بتوانیم آلودگی هوا را پیش بینی کنیم و به دلیل اینکه داخل زاگرس بود و یک مرتبه وارد استان شد، ما هم تقریباً همان زمانی که در وضعیت خطرناک قرار گرفت، کارگروه را تشکیل دادیم و سریعاً اقدام به تعطیلی کردیم.

او افزود: کمیته اضطرار و آلودگی هوا در معاونت عمرانی مستقر بوده و اداره کل محیط زیست نیز دبیر آن است/yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا