اجتماعی

انهدام باند سارقان در لرستان/ کشف بیش از ۲۰ قبضه سلاح کمری

خبرمهم: فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به انهدام باند سارقان محموله‌های خودروهای عبوری در جاده‌های استان، از کشف ۲۳ قبضه سلاح کمری غیر مجاز از یک قاچاقچی در لرستان خبر داد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  سردار یحیی الهی امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت محموله‌های خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی استان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با تلاش شبانه روزی و اقدامات پلیسی و اطلاعاتی دو نفر اعضای این باند را در محورهای مواصلاتی استان شناسایی و در عملیاتی غافگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی لرستان گفت: سارقان در تحقیقات پلیس به جرم خود اعتراف و از مخفیگاه آنها مقدار دو هزار و ۵۰۰ قلم انواع وسایل مسروقه به ارزش ۳۰ میلیارد ریال کشف و تا کنون ۱۳ مالباخته در این خصوص شناسایی شده است.

سردار الهی در ادامه از شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان به عنف منزل در خرم آباد خبر داد و عنوان کرد: مأموران مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان در عملیاتی موفق به دستگیری سه نفر اعضای باند سارقان مسلح منزل و طلاجات در این شهرستان شدند.

وی با اشاره به اینکه سارقان دستگیر شده در پایتخت و دیگر شهرستان‌های کشور به صورت مسلح اقدام به سرقت منزل و طلاجات می‌کردند، با اعتراف به ۱۷ فقره سرقت شامل، دو فقره سرقت مسلحانه و ۱۵ فقره سرقت به عنف و عادی، مقادیری اموال مسروقه، چهار دستگاه خودرو و چهار دستگاه بی سیم دستی از آنان کشف و تعدادی مالباخته نیز شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه برقراری امنیت جامعه خط قرمز پلیس است و کارکنان انتظامی به صورت قاطع با مخلان نظم و امنیت برخورد قانونی خواهند کرد، از شهروندان خواست که توصیه‌های پلیسی را جدی بگیرند و منازل و اماکن خود را به سیستم‌های بازدارنده مجهز کنند.

کشف بیش از ۲۰ قبضه سلاح کمری در لرستان

سردار الهی در ادامه از توقیف پژو پارس و کشف بیش از ۲۰ قبضه کلت کمری غیرمجاز توسط مأموران پلیس امنیت عمومی لرستان در محور کرمانشاه – خرم آباد خبر داد.

وی بیان داشت: در پی رصد اطلاعاتی پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان مبنی بر ورود سلاح غیرمجاز توسط یک قاچاقچی با یک دستگاه سواری پژو پارس از استان‌های غربی کشور به لرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی لرستان افزود: مأموران با تشکیل اکیب های ویژه در محورهای مواصلاتی استان مستقر و با مشاهده پژو پارس در محور کرمانشاه – خرم آباد آن را متوقف کردند.

سردار الهی گفت: در بازرسی از این خودرو ۲۳ قبضه کلت کمری غیرمجاز از نوع زعاف و ۴۶ تیغه خشاب مربوطه کشف شد.

وی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه، عنوان کرد: پلیس با همکاری دستگاه قضائی با تمام توان با قاچاقچیان سلاح و مهمات غیرمجاز برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و شهروندان در صورت مشاهده اینگونه موارد بلافاصله از طریق تلفن ۱۱۰ پلیس را در جریان قرار دهند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا