اجتماعیسلامت

تصمیم‌گیری درباره آموزش حضوری شهرهای قرمز در اختیار مسئولان محلی باشد

خبرمهم: نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت تصمیم‌گیری درباره آموزش حضوری در شهرهای بسیار پرخطر کرونا باید به ستاد ملی مقابله با کرونا واگذار شود و این ستاد هم اختیار را به مسئولان محلی مانند استاندار، فرماندار و دانشگاه‌ها بدهد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، آقای احمد نادری از بازگشایی مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها دفاع کرده و گفته کشور در آموزش مجازی موفقیت چشمگیری به ویژه در آموزش و پرورش نداشته است؛ اگرچه بازگشایی دانشگاه‌ها باید به صورت تدریجی رخ می‌داد تا خوابگاه‌های دانشجویی و خانه‌های دانشجویی آمادگی داشته باشند.

امروز، اولین روز آموزش حضور در همه مدرسه‌ها و دانشگاه‌های کشور، پس از تعطیلی‌های ناشی از شیوع ویروس کروناست.

ستاد ملی مقابله با کرونا هفته گذشته اعلام کرد مدرسه‌ها و دانشگاه‌های کشور برای آموزش حضوری آماده شوند؛ اگرچه در چند مقطع زمانی، در برخی شهرهای کم‌خطر آموزش حضوری برای بخشی از دانش آموزان و دانشجویان دنبال شد.

آقای احمد وحیدی وزیر کشور ۶ فروردین ماه گفت که «شیب نزولی ابتلا به کرونا و تزریق قابل توجه واکسن و توجیه مدیران مدارس و رؤسای مراکز آموزشی، شرایط برای برپایی حضوری کلاس‌ها فراهم کرده.»

وزارت کشور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده ماسک و جداسازی دانش آموزان و دانشجویان دچار علائم بیماری را الزامی کرده است. به علاوه تأکید شده تهویه فضای آموزشی باید مناسب باشد و شیوه‌نامه بازگشایی مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها درباره تزریق واکسن شرایطی را تعیین کرده.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ۱۲ فروردین ماه اعلام کرد ۳۶ شهر در شرایط «بسیار پرخطر» نسبت به بیماری کووید ۱۹ هستند.

همچنین  ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی یا پرخطر، ۲۹۵ شهر در وضعیت زرد یا نسبتاً پرخطر و ۵۸ شهر در وضعیت آبی یا عادی قرار گرفته‌اند.

به گفته مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت شهرهای قرمز از ۲۴ به ۳۶ شهر افزایش یافته و شهرهای آبی هم از ۵۰ به ۵۸ شهر رسیده است

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا