اجتماعیخراسان

بهترین راهکار مقابله با کرونا،استفاده از ۲ ماسک

خبرمهم: رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به فرارسیدن سال نو و عدم امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اجتماعات، مکانهای شلوغ و بازارها بهترین راهکار مقابله با کرونا استفاده از ۲ ماسک است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، دکتر محمدعلی کیانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:هم اکنون کرونا اروپا افزایشی شده است و با توجه به تجربه های قبلی، بعد از آنجا آمار ابتلا در کشور ما نیز افزایش می‌شود.

وی ادامه داد: در جمعیت‌های زیاد چون چرخش ویروس امکان پذیر است احتمال ایجاد سویه جدید نیز وجود دارد بنابر این کنترل و مدیریت کرونا خیلی مهم است و نباید شرایط عادی انگاری شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اقدامات نوروزی انجام شده گفت: در همه مبادی ورودی مشهد ایستگاه سلامت راه اندازی شده است که واکسیناسیون و توزیع ماسک را انجام می‌دهند و ۳۲۰ نفر فردا در مسیرها اقلام بهداشتی را توزیع خواهند کرد و به افرادی که شیوه نامه ها را رعایت نکنند تذکر می دهند.

کیانی افزود: نکته مهم برای ما نظارت بر اماکن و صنوف و جاهای مختلف است و در این راستا ۴۸۰ نفر در این زمینه فعال هستند و در حوزه سلامت به هیچ عنوان به  کسی ارفاق نمی کنیم و چشم‌پوشی نداریم.

وی ادامه داد: سامانه ۱۹۱ هم در خدمت مردم است. همچنین در ایام نوروز ۱۳۶ مرکز جامع خدمات سلامت هم فعال است که از این تعداد ۴۷ مرکز در مشهد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مراکز منتخب کووید ۲۹ در مشهد و ۱۹ شهرستان فعال است و مراکز تجمیع واکسیناسیون خراسان رضوی هم ۵۱ واحد است که ۳۹ واحد در مشهد و بقیه در سایر شهرستانها هستند.

کیانی افزود:۳۶ بیمارستان، ۱۸۴ درمانگاه شبانه روزی، ۱۰۲ داروخانه شبانه روزی، ۶۷ پایگاه اورژانس شهری و ۹ پایگاه جاده ای نیز به مسافران نوروزی خدمت‌رسانی می‌کنند و برای همه بیمارستان های اطراف حرم متخصص طب اورژانس پیش بینی شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۱۳۷ هزار و ۸۹۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۹ هزار و ۴۷۸ تن رسیده است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا