اجتماعیسیاسی

احمدوند: مانا بودن شعر انقلاب به دلیل مردمی بودن آن است

خبرمهم: معاون فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر شعر انقلاب مانا و ماندگار هست به دلیل ریشه در مردمی بودن آن و قرار گرفتن در امتداد سنت ایران است.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، اختتامیه شانزدهمین جشنواره شعر فجر با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان فرهنگی و اهالی شعر ادب در تالار وحدت آغاز شد.

در این برنامه یاسر احمدوند معاون فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از حضور وزیر فرهنگ و تلاش‌های وی برای رسیدن به قله‌های رفیع در ادبیات ایران اظهار کرد: مقام معظم رهبری درگذشت قیصر امین‌پور را خسارت‌بار دانستند و اظهار امیدواری کردند که مسیر آن مرحوم برای رسیدن به قله‌های رفیع شعر به همت یاران ایشان پیموده شود.

وی افزود: شعر انقلاب بزرگانی را از دست داده که نام‌شان در تاریخ ادبیات کشور ماندگار خواهد بود. این جشنواره برای استمرار این حرکت فرهنگی باید مؤثر باشد. بنابراین هر تلاشی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در امتداد افزایش و ارتقای فرهنگ این سرزمین باشد.

معاون فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در اوایل انقلاب در حوزه ادبیات سه راهبرد داشتیم؛ یکی راهبرد لیبرال دموکرات که با نگاه غرب‌گرایانه بود، راهبرد دوم، سوسیالیستی و مارکسیستی بود که توجه به خلق و توده داشت و راهبرد سوم مکتبی (ایدئولوژی) بود. تلاقی این سه جریان در تاریخ ادبیات ایران در آن دوران ثبت شده ولی به تدریج جریان مکتبی غلبه پیدا کرد و آن هم به دو دلیل بود. دلیل اول اینکه این جریان مردمی بود و دوم اینکه در امتداد سنت ادبی کشور بود.

وی اضافه کرد:‌ راهبرد مکتبی، سال‌های بعد پدیدار شد و آثار ارزشمندی بوجود آورد و با آغاز جنگ به عنوان پدیده فوق‌العاده‌ای در دسترس هنرمندان این عرصه قرار گرفت. بنابراین اگر شعر انقلاب مانا و ماندگار  هست به دلیل ریشه در مردمی بودن آن و قرار گرفتن در امتداد سنت ایران است. بنابراین آنچه ماندنی است در زبان مردم جاری است.

احمدوند خاطرنشان کرد:‌ در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر آثار ارسالی با نهایت دقت و تلاش داوران بررسی شد که خداقوت به همه همکاران و برگزیدگان جشنواره عرض می‌کنیم. همچنین با تأکیدات وزیر ارشاد و تلاش در حوزه شعر به زودی خبرهای خوبی در حوزه ادبیات خواهیم داشت./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا