فرهنگی

قیمت بلیت سینما باید با درآمد طبقه متوسط جامعه همخوانی داشته باشد

خبرمهم: حسینی منتقد سینما گفت ایجاد تحول در سینمای ایران با گسترش عدالت در پخش فیلم‌ها و همخوانی قیمت بلیت‌ها با درآمد طبقه متوسط ممکن می‌شود.

افزایش قیمت بلیت سینما در آستانه اکران نوروز، موضوعی است که علاوه بر مردم و سینماداران، واکنش منتقدان را هم به دنبال داشته است.

به گزارش بخش فرهنگی سایت خبرمهم، سید محمد حسینی با تاکید بر اینکه قیمت بلیت‌ها باید با درآمد طبقه متوسط جامعه همخوانی داشته باشد، تاکید کرد که راه ایجاد تحول در سینمای ایران، گسترش عدالت در پخش فیلم‌هاست. باید زیرساخت‌ها ساخته شود، هزینه‌های تولید کاهش یابد و قصه‌ها جذاب باشند تا مخاطب سینما خیلی افت نکند.

قیمت بلیت سینما با آغاز اکران نوروزی امسال افزایش ۵۰ درصدی داشته است؛ به طوری که بلیت در سینما‌های مدرن ۴۵ هزار تومان، در سینما‌های ممتاز ۳۵ هزار تومان و در سینما‌های درجه یک و دو ۲۵ هزار تومان شد.

حسینی با تاکید بر لزوم وارد کردن بیش از پیش سینما به زندگی مردم، اکران فیلم توبه نصوح در مساجد را یکی از کار‌هایی برشمرد که بعد از انقلاب برای بازگشت سینما به دل مردم انجام شد. کار‌هایی که هم اکنون جشنواره عمار هم آن‌ها را پیش گرفته و در جشنواره فجر هم سعی شد که فیلم‌ها در دورترین مناطق هم اکران شوند.

او با اشاره به ریزش مخاطبی که در پی افزایش قیمت بلیت، در سینما‌ها رخ خواهد داد، پیش‌بینی را کرد که عادت مردم به قیمت جدید بلیت ماه‌ها طول بکشد.

به گفته این منتقد آن طور که نیل گابلر در کتاب امپراتوری هالیوود نوشته است، قیمت بلیت سینما در آمریکا نسبت به تئاتر و موسیقی بسیار ارزان‌تر و هنر پنج سنتی بوده است؛ اما ورود سینما به ایران کاملاً درباری بوده و خود مظفرالدین شاه و دیگر صاحب منصبان، مالک آن بوده‌اند.

در کشور آمریکا، سینما از بدو ورود با یک قیمت اندک در دسترس مخاطب عام، قشر کارگر و متوسط قرار می‌گرفت./باشگاه خبرنگاران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا