اجتماعی

کشت قراردادی پنبه در سیستان و بلوچستان آغاز شد

خبرمهم: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: برای دومین سال پیاپی بعد رفع محدودیت کشت پنبه در این استان کشت پنبه در مزارع کشاورزی شهرستان دلگان آغاز شد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، ظهر امروز برای دومین سال پیاپی بعد رفع محدودیت کشت پنبه در سیستان و بلوچستان، کشت پنبه در مزارع کشاورزی شهرستان دلگان آغاز شد و همزمان با حضور آقای فیلیپ ری پدر پنبه اروپا که از کشور اسپانیا است به کشاورزان پنبه کار، کار آموزش علمی و عملی کاشت،  داشت آموزش داده شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در این زمینه می‌گوید: امسال برای دومین سال متوالی پنبه در استان کشت می‌شود.

امان الله طوقی افزود: کشت پنبه بصورت قراردادی با مشارکت اتحادیه منسوجات کشور و کشاورزان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: برای انتقال آخرین یافته های علمی دنیا به کشاورزان استان، از پروفسور فیلیپ ری  از کشور اسپانیا دعوت شده تا همزمان کشت پنبه با برگزاری دوره آموزشی، کشاورزان استان سیستان و بلوچستان جهت دستیابی به تولید پنبه باکیفیت ومطابق استانداردهای بین المللی کمک کند.

طوقی گفت: امسال در نظر داریم با مشارکت کشاورزان در شهرستان های دلگان، ایرانشهر،  بمپور و خاش پنبه کشت نماییم، بعد از پنج دهه در شهرستان دلگان برای اولین بار پنبه کشت می‌شود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا