اجتماعی

بلوار ورودی شهر قلعه رئیسی به نام شهید بویر نامگذاری شد

خبرمهم: به مناست ایام الله دهه فجر با هدف گرامیداشت مقام شهید و شهادت و مقام شهید امنیت مقداد بویر که در درگیری با قاچاقچیان به فیض شهادت رسید بلواری در شهر قلعه رئیسی(محله نوروز آباد) به نام این شهید والامقام نامگذاری شد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، در این مراسم از تمثال مبارک شهید امنیت که با حضور مسئولان و خانواده شهید بویر برگزار شد رونمایی شد.

امام جمعه قلعه رئیسی در این آئین ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت شهری و شهردارمحترم که این بلوار را مزین کردند به نام این شهید مدافع امنیت گفت:از اینکه اینجا جمع شدیم برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهید از اهالی محترم روستای الگن و پدر و مادر این شهید بزرگوار که چنین فرزند برومندی را تربیت کردند را تشکر و حق شناسی می کنیم.

صلواتی در مورد عظمت شهداء اشاره ای با آیات سوره محمد و آیه وَالَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ کرد و گفت:کسانی که در راه خدا کشته می شود هرگز کارهایشان ضایع نمی شود اعمال آنان گم نمی شود ولی بعضی انسان ها اعمال آنان بر اثر گناه و گرفتاری های انسانی در روز قیامت گم و اعمال حسنه خویش را نمی بییند چقدر زیباست که شهید به چنین درجه ای می رسد و به زودی آنان را راه می نماید و حالشان را نیکو می گرداند و در بهشتى که براى آنان وصف کرده آنان را درمى ‏آورد.

وی در پایان گفت: همه خون هایی که دادیم برای پاسداری و زنده نگه داشتن آرمان های انقلاب اسلامی است و آنچه که شهداء بر گردن ما حق دارند همین زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء است.

شهردار قلعه رئیسی در این مراسم ضمن تبریک دهه فجر و خیرمقدم به خانواده های شهداء،امام جمعه محترم،بخشدار،شورای شهر ،نیروی انتظامی،فرمانده سپاه بخش چاروسا ،پدر و مادر شهید بزرگوار،اهالی روستای الگن و مردم نوروز آباد و همه مردم که در این مراسم حضور دارند گفت:کوچه های دلمان را به نامشان زدیم تا هر از گاهی که آدرس منزلمان را بپرسند بدانیم از برکت خون همین شهید است که در منزلمان به آرامش رسیدیم.

وی گفت : هر چند که ارزش خون شهداء فراتر از این ظواهر دنیوی است اما به پاس قسمتی از این جانفشانی آنها اینجا گردهم آمدیم تا با افتتاح این بلوار دین خود را به شهداء ادا کنیم.

پایان این مراسم همراه بود با رونمایی از تمثیل شهید مقداد بویر که مهرماه ۱۳۹۹ در  درگیری با اشرار و قاچاقچیان در خوزستان به شهادت رسیدند./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا