اجتماعی

تصویب طرح تفصیلی سه شهر خراسان رضوی

خبرمهم: طرح تفصیلی شهرهای «بار»، «فیروزه» و «قدمگاه» از توابع شهرستان‌های نیشابور و فیروزه در نشست اعضای کمیسیون ماده ۵ شهرداری به تصویب رسید.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، طرح تفصیلی شهرهای «بار»، «فیروزه» و «قدمگاه» از توابع شهرستان‌های نیشابور و فیروزه در نشست اعضای کمیسیون ماده ۵ شهرداری با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی به تصویب رسید.

جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی در حاشیه برگزاری نشست این کمیسیون گفت: در تصویب طرحهای تفصیلی برای شهرها توجه به حفظ شاخص ها و مزیت های مکانی با توجه به ویژگیهای منحصر به فرد هر شهر و نحوه انعکاس کالبدی آنها بسیار اهمیت دارد و هماهنگی و ایجاد تفاهم با مردم و مسوولان محلی و ایجاد حساسیت نسبت به ویژگی های منحصر به فرد هر شهر ضروری است که در نشست های کمیسیون ماده ۵ دنبال می شود.

وی افزود: تغییر در رویکردهای پیشین همچون غلبه نگاه های ترافیکی، که باعث تخریب ظرفیتهای طبیعی شهرهای مورد مطالعه برای اجرای طرح تفصیلی می شود و اثر این رویکردها در طرح مزبور مورد تاکید است.

خدایی خاطرنشان کرد: در راستای تقویت مزیتهای مکانی و تبلور ظرفیت این شهرها و هویت بخشی به آنها، تهیه نقشه منظومه های گردشگری در مقیاس شهرستان در انطباق با ساختار و جاذبه های شهر توسط شهرداریها با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فرمانداری ها در نشست کمیسیون ماده ۵ مورد تاکید قرار گرفت تا نقشه فرهنگی با تاکید بر آیین ها، رویداد مکانها و میراث فرهنگی ناملموس هر خطه تهیه شود./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا