اجتماعیسیاسی

کم‌توجهی به فرهنگ

خبرمهم: به گفته نماینده ولی فقیه در گیلان، زیربنای فرهنگی ما دارای اشکال است و به مقوله فرهنگ و فرهنگ‌سازی کم‌توجهی و بی‌مهری شده است.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، آیت الله رسول فلاحتی امشب در جلسه شورای اداری با حضور رئیس جمهور با بیان اینکه انقلاب اسلامی مبتنی بر حاکمیت دین و عدم پذیرش ظلت شکل گرفته است، اظهار کرد: مردم با انقلاب خود به رهبری امام خود طاغوت را بیرون کردند و در مسیر بندگی خدا قرار گرفتند و نظام اسلامی باید تلاش کند این دوخصیصه برای مردم فراهم شود.

وی با بیان اینکه مردم ما ظلم و ستم آمریکا به ملت ایران را فراموش نکردند، گفت: از جمله اساسی‌ترین وظیفه ما این است که مسؤولیت‌ها در نظام اسلامی در دست کسانی باشد که بنده خدا باشند و بنده حرام نباشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه همه مدیران باید پاک دست، فهم مدیریت سیاسی و ذهن پاک داشته باشند، افزود: همه مسؤولان باید حوزه و دانشگاه را وارد میدان کنند و به حاکمیت و مردم کمک شود و از صاحب نظران حوزه و دانشگاه استفاده شود.

فلاحتی با بیان اینکه به فرهنگ ما در سال‌های اخیر آسیب رسیده است، تصریح کرد: رهبری فرمودند که اگر چه صحبت از اقتصاد و تقویت آن صحبت می‌‍کنیم ولی در نوک هرم اقتصاد، فرهنگ وجود دارد و این نشان‌دهنده مقوله مهم فرهنگ است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته به مقوله فرهنگی دهن کجی شد، گفت: هر جا ناکارآمدی و دست تکدی‌گری و عدم اعتنا به داخل می‌بینیم به خاطر این است که زیربنای فرهنگی ما دارای اشکال است و به مقوله فرهنگ و فرهنگ‌سازی کم‌توجهی و بی‌مهری شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه اگر در سال‌های اخیر به فرمایشات رهبری توجه می‌شد بسیاری از مشکلات به وجود نمی‌آمد، افزود: از همه مسؤولان استانی و کشوری می‌خواهیم که از افرادی که دارای ویژگی‌هایی نظیر وجود افق‌های زیبا برای انقلاب، سعه صدر، مخالفت با فتنه و دارای فهم سیاسی هستند، استفاده شود./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا