اجتماعی

۶۲۸ زندانی در هرمزگان به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) آزاد شدند

خبرمهم: رییس کل دادگستری هرمزگان گفت به مناسبت ولادت باسعادت حضرت صدیقه طاهره؛ فاطمه زهرا (س) و روز مادر، ۶۲۸ نفر از زندانیان این استان آزاد و به مرخصی رفتند.

به گزارش ایرنا، مجتبی قهرمانی روز یکشنبه همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) به رسانه‌ها اعلام کرد: ۹۷ نفر از زندانیان بند نسوان که از شرایط مرخصی برخوردار هستند به مدت ۱۱ روز مرخصی اعطا شد و ۲ نفر از این مددجویان نیز که دارای محکومیت مالی بودند با مشارکت خیرین آزاد شدند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، وی ادامه داد: به همین مناسبت، ۵۳۱ نفر از زندانیان مرد متأهل نیز که واجد شرایط مرخصی بودند برای دیدار و سرکشی از خانواده هایشان به مرخصی اعزام شدند.

رییس کل دادگستری هرمزگان افزود: تأکیدهای قوه قضاییه برای ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری باعث شده تا یک نهضت عمومی در بخش‌های مختلف ایجاد شود و همه ارکان دستگاه قضایی، کاهش تعداد زندانیان را در دستور کار خود قرار دهند.

قهرمانی اظهار کرد: در راستای اجرای مفاد سند تحول قضایی و عمل به دستورات ریییس قوه قضاییه، یکی از مهمترین رویکردهای دستگاه قضایی استان هرمزگان، حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری است.

وی تفکر انقلابی و کار جهادی را دو مؤلفه مهم به منظور دستیابی به موفقیت در موضوع رسیدگی به امور زندانیان و نظارت بر زندان‌ها برشمرد و ادامه داد: به همین منظور برنامه بازدیدهای منظم، مستمر و هدفمند مسئولان و قضات از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها برای تسریع در رسیدگی به مطالبات و مشکلات زندانیان، پیش بینی و عملیاتی شده است.

رییس کل دادگستری هرمزگان تاکید کرد: پیامدهای زندانی شدن افراد بر خانواده هایشان باید همواره مورد توجه قرار گیرد و به موازات آن، برنامه ریزی‌های دقیقی برای باز اجتماعی شدن مددجویان نیز صورت پذیرد./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا