اجتماعی

طرح اختصاص سهمیه کنکور به مناطق سیل زده روی میز شورای عالی انقلاب فرهنگی

خبرهای فوری: نماینده مردم پلدختر و معمولان با انتقاد از عدم تشکیل جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: طرح مهم و سرنوشت سازی برای دانش آموزان مناطق سیل زده روی میز شورای عالی انقلاب فرهنگی است که ضرورت دارد رئیس جمهور هرچه سریع‌تر حواشی را کنار گذاشته و جلسات شورا را تشکیل دهد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، سید حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رأی منفی نمایندگان به تعویق زمان برگزاری کنکور ۹۸، عنوان کرد: سیل اخیر خسارت‌های بسیاری به استان‌های سیل زده گلستان، خوزستان و به ویژه لرستان وارد کرد و ۵۰ درصد مردم پلدختر را به صورت مستقیم و ۵۰ درصد دیگر را به صورت غیر مستقیم درگیر کرد.

داوطلبان کنکور آسیب روحی شدیدی دیدند

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه داوطلبان حضور در کنکور سراسری پس از سیل فروردین ماه دچار آسیب‌های جدی شدند، گفت: سیل خانه، زندگی، کتب و وسایل آموزشی دانش آموزان و داوطلبان کنکور را از بین برد و حتی آسیب‌های روحی شدیدی به نمایندگان وارد کرد.

وی افزود: در درجه نخست انتظار این بود که کنکور به تعویق بیفتد ولی این مهم رخ نداد؛ در مقطع کنونی باید تدابیر دیگری برای این دانش آموزان در نظر گرفت.

کاظمی تصریح کرد: ضرورت دارد سهمیه‎ای ویژه برای دانش آموزان و داوطلبان مناطق سیل زده در کنکور ۹۸ در نظر گرفته شود و در این زمینه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش باید هرچه سریع‌تر اقدام کند.

رئیس جمهور به علت اختلاف با یکی دو نفر جلسات شورا را تعطیل نکند

وی از تدوین طرحی در این رابطه به وسیله دو وزارتخانه مذکور خبر داد و گفت: این طرح تدوین و به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفته است ولی شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلایل حاشیه‌ای تشکیل جلسه نمی‌دهد که ضرورت دارد رئیس جمهور به دلیل اختلاف با یکی دو نفر از اعضا به طور کلی جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی را تعطیل نکند.

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: در حال حاضر امید همه جوانان به شورای عالی انقلاب فرهنگی است و که حداقل با تصویب این مهم شرایط برای برگزاری یک کنکور عادلانه مهیا شود. /خانه ملت

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۲ دیدگاه ها

  1. بس کنید دیگه دیگه گندش رو در آوردی باز سهمیه سهمیه بس دیگه بابا جان ای چند نفری هم با سواد بفرستین دانشگاه بچه ما دوساله که حقوق با این سهمیه خوردن بسه دیگه خسته شدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا