اجتماعی

بانوان بیشتر از آقایان قوانین رانندگی را رعایت می کنند

خبرمهم: رئیس پلیس راهور ناجا: بانوان بیشتر از آقایان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند و کمتر دچار سوانح ترافیکی می‌شوند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، سردار “سید کمال هادیانفر” رئیس پلیس راهور ناجا امروز در همایش بانوان فرهنگیار ترافیک که با حضور خانم خزعلی معاون ریاست جمهوری در امور بانوان و خانواده، خانم بیابانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور، خانم الهیان نماینده مجلس و جمعی از بانوان فرهنگیار ترافیک، در سالن همایش‌های نورالرضا (ع) ستاد پلیس راهور ناجا برگزار می‌شد، ضمن گرامیداشت هفته ناجا اظهار داشت: ما از سال ۸۴ در پلیس راهور به یک چالش جدی دست پیدا کردیم و آن این بود که اگر می‌خواهیم توسعه انضباط داشته باشیم باید از ظرفیت‌های اجتماعی بهره ببریم.وی در ادامه با بیان اینکه نقش مادران و همسران در توسعه آموزش و فرهنگ در تمام زمینه‌ها انکارناپذیر است، افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که در تصادف‌ها، ۶۵ درصد آقایان و فقط ۳۵ درصد خانم‌ها مقصر هستند و بیشتر احتیاط و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را بیشتر و بهتر رعایت می‌کنند.
سردار هادیانفر با اشاره به اهداف مهم پلیس بیان کرد: ۲ هدف جدی را در پلیس راهور داریم که یکی از آن توسعه انضباط ترافیکی و دیگری در حوزه کاهش تصادفات است و نباید فراموش کرد که پلیس نقشش ناظر بر انضباط است و بر اساس قوانین نظارت می‌کند.
رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه با اشاره به آمار جانباختگان حوادث ترافیکی اذعان داشت: سالانه حدود ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر در سوانح ترافیکی در کشور ما جان خود را از دست می‌دهند و زیان مالی ناشی از این حوادث، معادل ۸ درصد از تولید ناخالص ملی است.
سردار هادیانفر ادامه داد: بیشترین کسانی که در کشور ما در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند افراد ۱۸ تا ۳۵ سال هستند که که جامعه فعال کشور ما هستند.
وی افزود: در بحث تصادف‌ها که یکی از جدی‌ترین معضلات کشور است سومین عامل آمار مرگ و میر و در کشور ما دومین عامل مرگ و میر است و ۱۶ تا ۱۷ هزار جانباختگان حوادث ترافیکی برای کشور ما زیبنده نیست و عدد زیادی است.
سردار هادیانفر درباره نقش سایر سازمان‌های مسئول در حوزه ترافیک بیان کرد: ۳۰ دستگاه در حوزه ترافیک مسئولیت دارند، اما تکالیفی را که قانون بر عهده آن‌ها گذاشته است، کسی مطالبه نمی‌کند و جایی پرسیده نمی‌شود که چه کار موثری در وظیفه‌ای که در بحث ترافیک به آن‌ها محول شده است انجام داده اند؟ و نیاز است که جامعه در این خصوص مطالبه گری کند.
رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: انضباط در هر کشور نشانه توسعه یافتگی است و تمامی نهاد‌ها باید به آن توجه زیادی داشته باشند، یکی از با ارزش‌ترین کار‌ها استفاده از توانمندی خانم‌ها در حوزه انضباط ترافیکی و پیش گیری از تصادفات است. /صداوسیما

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا