اجتماعی

تحولات افغانستان تعداد دانش آموزان اتباع در ایران را افزایش داد؟

خبرمهم: سرپرست امور بین الملل و مدارس خارج از کشور درباره تاثیر تحولات افغانستان بر افزایش تعداد دانش آموزان افغانستانی در کشور توضیح داد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، میترا تیموری سرپرست امور بین الملل و مدارس خارج از کشور درباره وضعیت روند ثبت نام از دانش آموزان اتباع خارجی و به ویژه اتباع افغانستانی در کشور با توجه به تحولات اخیر این کشور بیان کرد: ساماندهی امور اتباع بر عهده اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی است؛ در صورت ساماندهی استان محل اقامت اتباع توسط سازمان‌های مربوط و افزایش تعداد دانش آموزان ثبت نام شده، اقدامات لازم در این خصوص توسط استان‌ها و مناطق انجام می‌شود.او بیان کرد: آموزش کودکان لازم التعلیم از مهمترین دغدغه‌های آموزش و پرورش است و طی سال‌های گذشته آموزش و پرورش خدمات شایانی را بدون هیچ گونه تبعیضی و به صورت رایگان به دانش آموزان اتباع خارجی خصوصا افغانستانی ارائه داده است.
سرپرست امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در پاسخ به این پرسش که آیا  شرایط فعلی آموزش مجازی تاثیری بر تعداد دانش آموزان اتباع خارجی داشته است یا خیر، تصریح کرد: به طور دقیق نمی توان از کاهش یا افزایش تعداد دانش آموزان اتباع خارجی صحبت کرد.
تیموری اظهار کرد: با نگاهی به تجربه سنوات قبل احتمال افزایش ۵ الی ۱۰ درصدی ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی نسبت به سال گذشته وجود دارد. /غتز

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا