اجتماعی

تا زمانی که مدارس از نظر بهداشتی مهیا نشوند، کلاس حضوری نداریم

خبرمهم: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تعطیلی مدارس موجب افت تحصیلی، افسردگی و کم تحرکی دانش آموزان شده و باید کلاس های حضوری را به تدریج و با رعایت پروتکلها آغاز کنیم.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، شاپور محمدزاده در این باره اظهار کرد: باید تلاش کنیم شروع سال تحصیلی توام با آرامش و نشاط و با حفظ سلامت دانش آموزان باشد.معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تعطیلی مدارس موجب افت تحصیلی، افسردگی و کم تحرکی دانش آموزان شده و باید کلاس های حضوری را به تدریج و با رعایت پروتکلها آغاز کنیم.
وی افزود: بعد از دو سال تعطیلی اوردن دانش آموزان به مدرسه خیلی سخت است و در کنار تامین مقدمات در مدارس و رعایت فاصله گذاری و رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون کامل باید اقناع سازی والدین هم بخوبی صورت گیرد.
محمدزاده تصریح کرد: تعطیلی دو ساله مدارس بسیاری از دستاوردهای آموزشی کشور را هدر داد و شاهد کاهش شدید افت تحصیلی، کم تحرکی و چاقی و افسردگی دانش آموزان، اختلالات رفتاری، کاهش نشاط و شادابی کودکان خود بودیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بعد از هر بحرانی باید آخرین مکانی که تعطیل می شود مدارس و اولین جایی که باز می شود نیز مدرسه باشد و ما از تعطیلی کلاسها در این ایام بشدت آسیب دیده ایم.
وی افزود: به دلیل تعطیلی مدارس، دانش آموزان ما روزانه ۵۰ هزار گام کمتر برداشته اند و چاق شده اند و ما باید مدارس را باز کنیم تا یادگیری اجتماعی و عاطفی در مدارس دوباره شکل گرفته و مورد توجه قرار گیرد.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی ادامه داد: بهترین سیستم آموزش فقط حضوری است و هیچ روشی نمی تواند جایگزین آن شود و ما هم اصرار داریم در صورت ایجاد شرایط بهداشتی مناسب حتما مدارس بازگشایی شده و کلاس ها حضوری باشد.
وی گفت: تعطیلی مدارس و حضور کودکان در خانه برای والدین شاغل هم مشکل ساز شده و باید پیامدهای ناشی از این وضعیت را بتوانیم برطرف کنیم.
محمدزاده اظهار کرد: شعار امسال وزارتخانه شروع سال تحصیلی آرام، تدریجی، باشکوه و بدون دغدغه است و ما هم باید کمک کنیم نگرانی خانواده ها دراین زمینه برطرف شود.
وی بیان کرد: مدارس ۱۸۰کشور جهان باز شده و در ۳۰ کشور تعطیل است و بر اثر کرونا یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون دانش آموز تحت تاثیر شرایط قرار گرفتند و ۲۴ میلیون نفر از تحصیل بازماندند.
معاون وزیر گفت: امسال تلاش می کنیم چند صدایی در خصوص بازگشایی مدارس را به یک صدایی تبدیل کرده و تصمیم واحدی بگیریم تا مردم نگران نشوند.
وی اظهار کرد: برای سال تحصیلی امسال سه مسیر تعریف کرده ایم که روش اول مدرسه تلویزیونی است که جبرانی خواهد بود و هر جا کلاس حضوری و اینترنت نباشد استفاده خواهد شد.
معاون وزیر تاکید کرد: مسیر دوم درفضای مجازی و شبکه شاد و مسیر سوم آموزش حضوری در مناطق و مدارس کم جمعیت است.
وی گفت: در مدارسی که جمعیت کمی دارد به شرط رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از تهویه هوا و سه نوبت ضد عفونی مدارس در روز می توانیم کلاس حضوری داشته باشیم.
محمدزاده بیان کرد: باید در این راستان هم خانواده ها و هم رسانه ها اقناع شوند تا برای کالاس های حضوری دانش آموزان بستر روحی و روانی کار هم مهیا شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی؛ رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور یادآورشد: تا زمانی که واکسیناسیون کامل نشده و دانش آموزان و والدین، معلمان، رانندگان سرویس ها و سرایداران ایمن نشوند و مدارس از نظر بهداشتی مهیا نشود کلاس ها را به طور کامل حضوری نخواهیم کرد. /ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا