اجتماعیسلامت

مرگ افراد واکسینه نشده در برابر کرونا را ۱۱ برابر بیشترتهدید می‌کند

خبرمهم: بر اساس نتایج یک پژوهش جدید در آمریکا، افراد واکسینه نشده ۱۱ برابر بیشتر از افرادی که کاملاً در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، تارنمای رادیوی ملی آمریکا دیشب (۱۹ شهریور) نوشت که این یافته بیش از پیش نشان می‌دهد که واکسیناسیون مصونیت خوبی حتی در برابر نوع دلتا ایجاد می‌کند.یافته‌های پژوهش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا از میان ۶۰۰ هزار مورد ابتلا، بستری و فوت از ۴ آوریل تا ۱۷ ژوئیه (۱۵ فروردین تا ۲۶ تیر) در ۱۳ ایالت نشان می‌دهد که افراد واکسینه شده تقریباً پنج برابر کمتر دچار عفونت شده و ۱۰ برابر کمتر در خطر بستری شدن قرار دارند.
با این حال این مرکز بهداشتی خبر داد که با غالب شدن سویه دلتا، احتمال دارد اثربخشی واکسن‌ها نیز کاهش یابد که یک دلیل آن می‌تواند کاهش مصونیت، یا گریز بهتر دلتا از سیستم ایمنی یا ترکیبی از این دو عامل باشد.
یافته‌های یک مطالعه دیگر که داده‌های ۹ ایالت را از ماه ژوئن تا اوت مورد بررسی قرار داده، نشان می‌دهد که واکسن مدرنا در میان سه واکسن موجود در آمریکا مؤثرترین است.
همزمان با اوج‌گیری گونه دلتای کرونا در آمریکا، جو بایدن رئیس‌جمهوری این کشور دیروز طرح جدیدی را ارائه کرد که بر اساس آن همه کارکنان دولت فدرال باید علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شوند.
بایدن با بیان اینکه آمریکا از وضع بسیار بهتری نسبت به هفت ماه پیش در زمان روی کار آمدنش برخوردار است، گفت “در شرایط سختی قرار داریم که می‌تواند برای مدتی باقی بماند. ”
رئیس‌جمهوری آمریکا افزود که مردم کشورش از اینکه تقریباً ۸۰ میلیون آمریکایی واکسن نزده‌اند، ناامید شده است.
وی تصریح کرد که حدود ۱۰۰ میلیون آمریکایی (دوسوم نیروی کار این کشور) مشمول طرح جدید دولتش خواهند شد. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا