اجتماعی

تلویزیونی که «لعن» می‌فرستد ولی خودش هم «فرشته» نیست

خبرهای فوری: چگونه می‌شود از آنها پرسید چرا در ایام انتخابات و 22 بهمن، به سراغ دختران و پسرانی می‌روند که در ایام سال‌ آنها را سانسور می‌کنند و یا به سبک زندگی آنها می‌تازند؟

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرهای فوری، پیمان طالبی مجری برنامه «طبیب» با ادبیاتی تند، برخی مسؤولین کشور را مورد نوازش قرار داد و گفت:« لعنت به مسئولی که کمک نکرد و لعنت به مسئولی که در این شرایط کار را رها کرد و رفت!»

این روزها به شدت تلویزیون در جایگاه مدعی العموم قرار گرفته است و با هر ادبیاتی که دلش می‌خواهد حرف می‌زند. انتقاد بسیار خوب است. انتقاد با کلماتی که مانند دشنه به دل برخی مسؤولین می‌شنید هم بهتر از سکوت و انفعال است. اما آیا می‌شود تلویزیون را در جایگاه منتقد پذیرفت؟

آیا تلویزیون جدا از مسؤولان کشور است؟ نه، تلویزیون بخشی از همین مسؤولانی است که مجری جوان شبکه سه به آنها لعن فرستاد.

جوالدوز تلویزیون برای انتقاد از مسؤولان بزرگ است اما سوزنی  برای به خود زدن درکار نیست. کاش یکی از  مدیران تلویزیون می‌پرسید، با این همه پولی که در هرسال از جیب ملت، خرج صداوسیما می‌شود، چرا بخش اعظمی از مردم بازهم برای سرگرم شدن شب‌ و روز خود را پای شبکه‌های ماهواره‌ای سپری می‌کنند؟

یکی از مسؤولان تلویزیون بپرسد با این همه هزینه‌ای که برای سریال‌ها شده است، آنها چه تاثیری روی جامعه داشته‌اند؟ چرا سریال‌های ایرانی با این هزینه‌های گزاف، در کره، ژاپن، ترکیه و … پخش نمی‌شود؟ چرا مردم آن کشورها مثل مردم ما که کشته و مرده جومونگ و یانگوم هستند، برای دیدن فیلم‌های ایرانی، سر و دست نمی‌شکنند؟

[irp posts=”13624″ name=”تابوشکنی جالب در شبکه ورزش تلویزیون”]

چرا هنوز که هنوز است وقتی محرم از راه می‌رسد مردم باید مختارنامه و روز واقعه را ببینند؟

تلویزیون دم از تولید و حمایت از ایده‌های جذاب می‌زند اما خودش برای برنامه سازی، به سراغ شبکه‌های خارجی می‌رود و هرکاری آنها می‌کنند، را تکرار می‌کند. حتی کار به جایی رسیده است که مانند شبکه‌های فارسی زبان لس آنجلسی، تبلیغات افزایش ریش و مو هم از تلویزیون ایران پخش می‌شود.

کسی نیست بپرسد چرا کنکور و تست زنی این همه در تلویزیون طرفدار دارد؟ چرا تلویزیون بچه‌ها را به سمت حفظ کردن سوق می‌دهد؟

یکی بپرسد چگونه شد رسانه‌ای که خود را ملی می‌نامد، میلی شده است. چرا تلویزیون تنها حرف‌های بخشی از جامعه را نشان می‌دهد؟

در همین سیل اخیر همه مردم به صحنه آمده بودند از جمله بسیجی‌ها، روحانیون، سپاهی‌ها، القصه همه و همه. اما تلویزیون تنها به سراغ برخی اقشار رفت و آنها را نشان داد. گویی دیگران تنها دست روی دست گذاشته بودند تا لرستان، گلستان و خوزستان را آب ببرد.

چگونه می‌شود از آنها پرسید چرا در ایام انتخابات و ۲۲ بهمن، به سراغ دختران و پسرانی می‌روند که در ایام سال‌ آنها را سانسور می‌کنند و یا به سبک زندگی آنها می‌تازند؟

کجا می‌شود یقه مدیران تلویزیون را گرفت و از آنها پرسید چرا پربیننده ترین تلویزیون را تعطیل کردند؟ برنامه‌ای که بسیاری از مردم حتی خارج نشین‌ها را هم دوشنبه‌های پای تلویزیون ایران می‌نشاند. آنهم در حالی که خود تلویزیون به عادل فردوسی‌پور و برنامه نود، را به عنوان بهترین برنامه صداوسیما انتخاب می‌کند.

بله، انتقاد کردن خوب است اما تلویزیون تریبون خوبی برای این کار نیست چون خودش متهم کم‌کاری و بی‌کفایتی است و بدون شک عامل اصلی بخشی از مشکلات کشور. /عصرایران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۱۴ دیدگاه ها

  1. برنامه نود به دنبال شفاف سازی در فوتبال بود و همین حرکت کوچک در گذر زمان باعث برداشتن گام های بزرگتر از طرف مردم برای شفاف سازی در ارگان های دولتی و کل سیستم و حکومت میشد و باعث بیدار شدن مردم و اگاه شدن انها میشد که رانت ها و فسادهای موجود برملا و اقایان و اقازادگان رسوا میشدند…
    و همه ما میدانیم که اینها لیدر ها و تشکل هایی که به نفع مردم هستند را در نطفه خفه میکنند البته نه اینکه فردوسی پور لیدر باشد اما تاثیر گذار بود

    1. من و شما باید از خودمون شروع کنیم تا بتونیم مشکلات رو درس کنیم در غیر این صورت ۸۰ میلیون نفر همین حرف شما رو می زنن و هیچ چی درست نمیشه .

  2. تمام اینها رو نوشتی که به برنامه نود برسی که چرا تعطیل شده!!!
    برنامه ای که جز بازیکن سالاری ، حیف و میل شدن پول مردم که از بودجه کشور به پای بازیکنی که به واسطه امثال برنامه نود که فوتبال رو بزرگترین دغدغه مردم جلوه میدن ریخته میشود ، برنامه ای که به واسطه شما رسانه ای ها به تمام مردم تلقین میشود که اگر نود نباشد دنیا به آخر میرسد ، مجری که به واسطه لابی گری و مظلوم نمایی در بهترین برج تهران سکونت دارد و وقتی دزد به خونه اش میزند آمار میرسد که کلی دلار و یورو و سکه سرقت شده ، برنامه ای که پایه گزار اس ام اس های فریبنده شد و مجری آن با وقاحت کامل قسم میخورد که هزینه ای از اس ام اس دریافت نمیکند ولی بصورت نرم بیننده را به سمت اپلیکیشن های قمار بازی برنامه سوق میدهد ..‌

    1. مهم تنهامردم هستن،مردم هم برنامه نودرودوست داشتن چون دست های پشت پرده این فوتبال رورومیکرد،دررای گیری پرطرفدارترین برنامه ازطرف مردم انتخاب شد،شماهم اینوبدون سلیقه خودت برای خودت مهمه پس ازطرف مردم قضاوت نکن مردم قبلا بارای شون نظرشون رودادن،مهم مدیرشبکه سه وآقازادگی بودکه متاسفانه برنده شدوپرطرفدارترین برنامه روکه مردم دوست داشتن تعطیل کرد،مردم عاشق همچین برنامه هایی هستن چون وقتی میبینن کمی ازمشکلات زندگی تواین کشورروفراموش میکنن،همیشه مردم مهم هستن پس به رای شون احترام بزار

    2. هیچکدوم از نظرسنجی ها و جوایژ نود پولی نبود شما از طریق نرم افزار نود هم میتونی توی نظرسنجی و جوایز نظر سنجی شرکت کنی
      و بله من هم مدت هاست که نود نگاه نکردم برعکس قبلا چون جذابیتش رو از دست داد برام بجای پرداختن به حل مشکلات ریشه ای فقط به جنجال های لحظه ای میپرداخت انگار دنبال ساخت فیلم اکشن بود فقط فردوسی پور !!!

    3. شما جانماز آب نکش، داشته های دیگران به شما چه؟این به ظاهر فرهنگ دخالت در زندگی دیگران برای امثال شما رویه شده.هزینه های بریز بپاش سیمای میلی که یکی از اقلامش هست رو کجای دل مردم میداری.

  3. اصولا این ادبیات زشت اسمش انتقاد نیست و البته وقتی مسئولین بلندپایه ما از این ادبیات زشت استفاده میکنند، چه انتظاری از مجری تلویزیون هست؟

  4. عالی بود
    متاسفانه از اینگونه موارد زیاد داریم و نتیجه ای که میشه گرفت این هست که تا زمانی که تلویزیون زیر نظر شخص باشه همین آش و کاسه هست ، در حالی که صاحب اصلی اون مردم هستن
    و هیچ جوری هم درست نمیشه اینو هممون میدونیم
    امیدوارم روزی برسه که مردم همه ارکان رو اداره کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا