استانیحوادث

نوسازی ۲۰هزارواحدمسکونی آسیب دیدیه از زلزله وسیل

خبرمهم: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی خسارت دیده از سیل یا زلزله در سطح کشور در حال انجام تخریب و نوسازی است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی خسارت دیده از سیل یا زلزله در سطح کشور در حال انجام تخریب و نوسازی است.

به گزارش بخش حوادث سایت خبرمهم، اکبر نیکزاد عصر امروز در حاشیه بازدید از روستای افسرآباد شهرستان اردل، اظهار داشت: در حال حاضر در ۱۷ نقطه از کشور که بر اثر سیل یا زلزله واحدهای مسکونی مردم آسیب دیده است ستاد بازسازی وجود دارد.

وی ادامه داد: حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی خسارت دیده از سیل یا زلزله در حال انجام تخریب و نوسازی است و حدود ۱۰ هزار واحد آسیب دیده از سیل و زلزله که نیاز به تعمیرات دارند، در دستور کار و در حال انجام است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: سال گذشته بر اثر زلزله واحدهای مسکونی مردم در استان چهارمحال و بختیاری آسیب دیدند و در مرحله اول حدود ۵۰۰ واحد باید تخریب و نوسازی می‌شد و هزار و ۵۰۲ واحد باید تعمیر می‌شدند که هنگام تعمیرات مشخص شد اینها قابلیت تعمیر ندارند و باید تخریب و نوسازی شوند.

وی افزود: روند بازسازی خانه‌های زلزله زده استان تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد اما هزار و ۵۰۲ واحد در سفر رییس جمهور مصوب و کارهای آن انجام شد و در سازمان برنامه و بودجه پیش نویس مصوبه طراحی شده و تا چند روز دیگر در هئیت دولت مطرح و مصوب می‌شود.

نیکزاد در پایان خاطرنشان کرد: بازسازی هزار و ۵۰۲ واحد در استان چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود، در بازدیدها بسیاری از مردم این نگرانی را داشتند اما باید بدانند که همانگونه که در فاز اول بازسازی‌ها صورت گرفت در فاز دوم هم با مصوبه دولت کار تخریب و نوسازی این هزار و ۵۰۲ واحد باقی مانده انجام می‌شود./تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا