اجتماعیسلامت

رئیس پلیس تهران: به هیچ عنوان دنبال تعطیلی شهر نیستیم

خبرمهم: رئیس پلیس تهران گفت: فرقی نمی‌کند که خودرو شخصی یا جزو ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی باشد و راننده و سرنشینان فاقد ماسک در خودروهای شخصی نیز جریمه خواهند شد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم،  سردار حسین رحیمی صبح امروز در همایش “ایمنی، امنیت و سلامت” که با حضور ارگانهای مختلف از جمله سازمان آتش‌نشانی، اورژانس، هلال احمر و سایر ارگانهای خدمات‌رسان در ستاد فرماندهی تهران بزرگ برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر تجمیع سامانه‌های تلفنی که در زمان حوادث به مردم امدادرسانی کنند، اظهار کرد: اکنون در بسیاری از کشورهای دنیا این اتفاق روی داده است، این تلفن یکسان در حوادث غیرمترقبه در سایر کشورها ایجاد شده و اکنون در کشور ما نیز اجرا کردن آن دنبال می‌شود و مقدمات آن فراهم شده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ افزود: این اتفاق در نهایت باید روی دهد، به طور مثال اکنون اگر گاز قطع شود و یا برف بیاید برخی از شهروندان با پلیس ۱۱۰ تماس می‌گیرند و شاید نیمی از تماس‌ها با پلیس ۱۱۰ در تهران ارشادی و هدایتی است، یعنی ربطی به پلیس ندارد و جزء فوریتهای پلیسی نیست اما همکاران من با سعه‌صدر آن تماس‌ها را پاسخ می‌دهند.

وی با اشاره به شدت تذکر و برخورد با شهروندان تهرانی که ماسک نمی‌زنند، بیان کرد: پلیس‌های تخصصی بعد از ابلاغ بخشنامه ستاد ملی مقابله با کرونا در پایتخت برای اعمال جریمه و تذکر به ناقضان پروتکل‌های بهداشتی به خط شدند.

رحیمی خاطرنشان کرد: در یک هفته تا ۱۰ روز نخست ابتدا بحث به صورت تذکر و ارشادی صورت می‌گرفت اما از دو، سه روز گذشته برخورد با رانندگان و سرنشینان خودرو، مسافران مترو و اصنافی که در آنها ماسک زدن رعایت نمی‌شود انجام شده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: در خودرو رانندگانی که ماسک نزنند ۱۰۰ هزار تومان و هر سرنشین نیز ۲۰ هزار تومان جریمه خواهد شد، اعمال جریمه برای تمام خودروها خواهد بود و فرقی ندارد که خودرو شخصی و یا جزو ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی باشد و در هر خودرو که بیش از یک سرنشین داشته باشد باید ماسک زدن رعایت شود.

رحیمی متذکر شد: در رابطه با واحدهای صنفی نیز برای بار نخست تذکر، بار دوم یک میلیون تومان جریمه و بار سوم پلمب انجام خواهد شد.

رئیس پلیس تهران بزرگ ادامه داد: در دو، سه روز گذشته این کار شدت گرفته و جلسات هماهنگی داشته‌ایم، امروز نیز جلسه‌ای با ستاد مقابله با کرونا خواهیم داشت. همچنین نکته‌ای را به عزیزان در وزارت بهداشت گفته‌ایم که به ما بگویند با توجه به پایش بیماران مراجعه کننده، ویروس کرونا در کدام بخش‌ها بیشترین شیوع را دارد و در آنجا آلودگی ایجاد می‌کند تا بتوانیم عمده قوا و تمرکز خود را در آن نقاط ایجاد کند.

این مقام انتظامی متذکر شد: وظیفه اصناف نیز این است که انتظامات خود را در مقابل در ورودی پاساژها و مال‌ها مستقر کرده و به افراد فاقد ماسک تذکر دهند که البته این کار انجام می‌شود و ضوابط توسط پلیس اماکن به اصناف ابلاغ شده است.

وی متذکر شد: به هیچ عنوان به دنبال تعطیلی شهر نیستیم./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا