اجتماعیسلامت

مبتلایان به کرونا هنگام خواب هم ماسک بزنند

خبرمهم: پزشک فوق تخصص بیماری های ریه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: مبتلایان به کرونا در همه ساعات شبانه روز حتی هنگام خواب نیز باید ماسک بزنند تا از انتقال بیماری به دیگر افراد پیشگیری شود.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، دکتر بیوک مرادخانی گفت: متاسفانه با شیوع موج جدید بیماری کرونا آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری افزایش یافته است.

وی با تاکید بر رعایت فاصله دومتری در مکان های عمومی و زدن ماسک، اظهارکرد: با داشتن علایمی نظیر سردرد شدید، تعریق، درد عمومی بدن، سرفه های خشک و پشت سر هم، درد های استخوانی، تهوع، درد های شکمی، استفراغ، سرگیجه، درد در ناحیه کتف و قفسه سینه به طور حتم باید به پزشک مراجعه کرد.

وی توضیح داد: با وجود آن که در حال حاضر داروی قطعی برای بیماری کووید ۱۹ وجود ندارد، اما مراجعه زودهنگام و مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک می تواند از پیشرفت و سیر شدید بیماری پیشگیری کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه در نظر گرفتن اتاق مخصوص برای فرد مبتلا را ضروری اعلام و تصریح کرد: تهویه اتاق مبتلایان باید مناسب باشد و ظروف غذای بیماران باید جدا از دیگر افراد باشد و ضدعفونی شود.

وی به اهمیت دوره استراحت اشاره و خاطرنشان کرد: پنج روز پس از بهبودی کامل یا حداقل سه هفته از شروع علایم بیماری باید گذشته باشد تا فرد در محیط خانوادگی یا محل کار حضور یابد./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا