استانیتهران

کلر، پایه مواد ضد عفونی کننده ناوگان حمل و نقل عمومی/ کاهش ۷۰ درصدی سفر با مترو براثر شیوع کرونا

خبرمهم: محمدی آخرین جزئیات اقدام شهرداری تهران برای مقابله با ویروس کرونا را تشریح کرد.

به گزارش بخش اجتماعی سایت خبرمهم، در تشریح آخرین اقدام اقدام‌های مدیریت شهری برای کنترل شیوع ویروس کرونا و تامین مواد ضد عفونی کننده گفت: موادی که در ضد عفونی ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌شود پایه کلر است که برای گند زدایی سطوح استفاده می‌شوند.

 رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران افزود: تمامی مواد ضد عفونی کننده ناوگان حمل و نقل عمومی به تایید وزارت بهداشت رسیده  و به اندازه کافی تهیه شده است و حتی تعدادی از شرکت‌‌های پتروشیمی این مواد را به شکل رایگان در اختیار شهرداری تهران قرار دادند.

 تامین مواد ضد عفونی کننده برای ناوگان حمل و نقل عمومی/ سوله های مدیریت بحران از نظر پزشکی استاندارد نیست

محمدی در پاسخ به این سوال که آیا ماسک و مواد ضد عفونی کننده به شکل رایگان در بین شهروندان توزیع می‌شود یا خیر، گفت: تا به امروز دستوری بر این مبنا که شهرداری اقلام بهداشتی نظیر ماسک و مواد ضدعفونی کننده را بین شهروندان توزیع کند به ما ابلاغ نشده است، اما بستر را فراهم کردیم تا اقلام بهداشتی نظیر ماسک و مواد ضدعفونی کننده با قیمتی مناسب در فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه تره بین شهروندان عرضه شود.

او ادامه داد: بین ۳۰ درصد تا ۵۰ درصد از کارکنان شهرداری کاهش ساعت کاری دارند و باید اعلام کنم که خط قرمز ما سلامت شهروندان است.

محمدی افزود: کنترل تردد در شهر در قالب کمیته مبارزه با کرونا تصمیم گیری می‌شود، اما خرسندیم که نزدیک به ۷۰ درصد از مردم کمتر از مترو استفاده می‌کنند، زیرا همین امر باعث جلوگیری از انتشار ویروس کرونا می‌شود./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا