اقتصادیسیاسی

قوامی: کلیات بودجه ۹۹ در حال بررسی است

خبرهای فوری: سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ گفت: جلسه این کمیسیون به منظور بررسی بودجه سال ۹۹ کل کشور در حال برگزاری است.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرهای فوری، هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ در گفت‌وگویی با خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز رئیس سازمان برنامه و بودجه ، وزیران نفت و اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از شاخص های کلان اقتصادی مانند رشد اقتصاد ، نرخ اقتصاد و سیاست های ارزی در بخش کلیات بودجه ارائه می کنند سپس مرکز پژوهش های مجلس ارزیابی خود را از کلیات بودجه ( نقاط مثبت و منفی ) ارائه می کند در ادامه دیوان محاسبات نیز به مدت ۲۰ دقیقه ارزیابی خود را براساس بودجه ۹۷ و تفریغ بودجه ۹۸ و آنچه مربوط به ویژگی های لایحه بودجه است ارائه می کند.

او افزود: سپس نمایندگانی از اتاقهای ایران و تعاون به عنوان بخش خصوصی نظرات خود را در باره بودجه مطرح و چهار نماینده مجلس به عنوان موافق و چهار نماینده مجلس به عنوان مخالف نظرات خود را هر کدام به مدت ۱۰ دقیقه در جلسه کمیسیون تلفیق مطرح خواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ ادامه داد: در پایان مجددا نماینده دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه به ابهامات مطرح شده پاسخ خواهند داد.

قوامی در پاسخ به این سوال که آیا کلیات لایحه بودجه امروز رای خواهد آورد گفت: نمایندگان عضو این کمیسیون اطلاعات کاملی راجع به شرایط اقتصادی کشور دارند و این سومین بودجه ای است که در زمان تحریم های جدید بسته می شود و نظرات مثبت و منفی متناسب با شرایط کشور است و در صورتی که کلیات بودجه تصویب نشود براساس قانون به صحن علنی مجلس و از مجلس به دولت جهت رفع اصلاحات بازگردانده خواهد شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در صورت تصویب کلیات بودجه ۹۹ هفته آینده روزهای دوشنبه ، سه شنبه و چهارشنبه تبصره های درآمدی بودجه را بررسی خواهیم کرد.

او درباره درآمدهای مالیاتی در بودجه ۹۹ کل کشور نیز افزود: ۱۷۵ هزار میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی در بودجه ۹۹ کل کشور است که ۲۰ هزار میلیارد تومان آن شامل حقوق و عوارض گمرکی است و منابع درآمدی مالیات ها نسبت به سال ۹۸ رشد دارد.

قوامی گفت: پیش بینی این است که در سال ۹۹ از رکود اقتصادی خارج شویم و منابع جدید درآمدی را به دست آوریم و شاهد کوشش های مالیاتی بیشتری باشیم که تصویب این موضوع به منابع درآمدی دولت نیز کمک خواهد کرد.

جلسه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ با حضور آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مجلس آغاز شد.

نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق بودجه در جلسه امروز کلیات بودجه ۹۹ کل کشور را بررسی می‌کنند./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا