سیاسی

تاکید نماینده سمیرم بر تامین سرپناه برای عشایر

خبرمهم: نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات عشایر کشور گفت: ضرورت سرپناه برای عشایر مانند شناسنامه است و حیات آنها بدون سرپناه قابل قبول نیست.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات عشایر کشور گفت: ضرورت سرپناه برای عشایر مانند شناسنامه است و حیات آنها بدون سرپناه قابل قبول نیست.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، اصغر سلیمی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در خصوص مشکلات عشایر بیان کرد: عشایر همیشه نشان داده اند که با کمترین امکانات نقش پررنگی در تولید صنایع غذایی و دستی داشته اند و همواره مدافع انقلاب و نظام، تمامیت ارضی کشور و حافظان اصلی منابع طبیعی کشور هستند.

وی افزود: عشایری که به علت خشکسالی های متمادی و از بین رفتن ایل راه ها، افزایش سرسام آور قیمت نهاده های دامی، دوران سختی را تحمل می کنند و فرزندان آنها نه سرگرمی و نه وسیله ای برای گرمایش و نه آب سالم و گاز و نه بهداشت مناسب و نه اینترنت و نه خط تلفن همراه دارند. تنها یک چهاردیواری ساده که باید با ویلاهایی که در حریم رودخانه ها، مراتع و مزارع جهت تفریح و رفاه ساخته می شوند در برابر قانون یکسان دیده شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کدام فرزندان ما و شما حاضرند با شرایط خاص جامعه عشایری بدون هیچ امکانات رفاهی و بهداشتی در کوه ها و دشت ها در شرایط خاص جوی و در میان خزندگان و درندگان بدون سرپناه مناسب زندگی کنند؟ ضرورت سرپناه برای عشایر مانند شناسنامه است و حیات آنها بدون سرپناه قابل قبول نیست.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا