سیاسی

سردار قاآنی: به نابودی رژیم صهیونیستی سرعت داده می‌شود

خبرمهم: فرمانده نیروی قدس سپاه گفت جوانان فلسطینی نشان دادند که مقاومت زنده است؛ بنابراین از هر گروه مبارزی علیه رژیم صهیونیستی در دنیا پشتیبانی می‌کنیم.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، اشاره سردار قاآنی به عملیات‌های شهادت طلبانه اخیر جوانان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی است؛ جوانان فلسطینی در کمتر از یک ماه اخیر موفق شدند با چند عملیات استشهادی، قواعد درگیری با رژیم صهیونیستی را تغییر دهند.

دوم فروردین جوانی فلسطینی طی عملیات زیرگیری با خودرو و حمله با سلاح سرد، ۴ صهیونیست را به هلاکت رساند. این جوان فلسطینی پس از اجرای عملیات، به ضرب گلوله یک شهرک‌نشین اشغالگر اسرائیلی به شهادت رسید.

همچنین نوزدهم فروردین جوان بیست و هشت ساله فلسطینی پس از عملیاتی شهادت طلبانه که منجر به هلاکت ۲ نفر و جراحت ۱۲ شد که پس از چندین ساعت گشت زنی نیرو‌های ارتش و پلیس صهیونیست در تل آویو نهایتا به شهادت رسید.

به گفته فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، این جوان چند ساعت در سرزمین سرتاسر پلیسی حرکت کرد و  سیستم رژیم صهیونیستی از ۹ شب تا نماز صبح نتوانست او را پیدا کند. در نهایت در مسجدی به او مشکوک شدند، اما خودش را تسلیم نکرد و مردانه جنگید تا شهید شد.

گفنی است، فقط در کمتر از یک ماه گذشته، ۱۴ صهیونیست در پی چهار عملیات در عمق فلسطین اشغالی کشته شدند.

سردار قاآنی گفت: هرکجا تشخیص بدهیم برخورد جدی با صهیونیست‌ها خواهیم کرد و آن‌ها کوچکتر از آن هستند که با ما هماوردی کنند و اگر منافع ما در هر منطقه از جهان تهدید شود، همانطور که مقر موساد در اربیل را هدف قرار دادیم، با قدرت پاسخ خواهیم داد.

درپی شهادت دو تن از پاسداران انقلاب اسلامی مدافع حرم در ساعات ابتدایی روز یکشنبه ۲۲ اسفند، در حومه دمشق سوریه رخ داد. پس از این جنایت، رژیم صهیونیستی از ترس پاسخ احتمالی ایران به جنایت حمله اخیر این رژیم به حومه دمشق و شهادت دو مدافع حرم، سامانه گنبدآهنین را به حالت آماده‌باش درآورده است.

چند روز بعد، مرکز جاسوسی صهیونیست‌ها در اربیل عراق هدف موشک باران قرار گرفت. ساعاتی بعد نیز سپاه پاسداران در بیانیه‌ای انهدام این مرکز با موشک‌های نقطه زن را تائید کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در خصوص یمن نیز گفت: بچه مسلمان‌ها هم جنگ و هم کشور را اداره کردند و امروز فرزندان جدید انقلاب اسلامی سلاح‌های عمده‌ای که استفاده می‌کنند خودشان می‌سازند، موشک با برد بیشتر از هزار کیلومتر و پهپاد با برد بیش از هزار کیلومتر می‌سازند.

به گفته سردار قاآنی «رهبران نادان سعودی باید بفهمند که با همه امکانات هر روز عقب‌تر رفته‌اند. این جنگ، جنگی نیست که به نفع آن‌ها باشد. توصیه رهبری معظم انقلاب خیرخواهانه بود. اگر عقلی باشد، زودتر باید تمام کنند. این در حالی است که جنایتکاران جنایتکارزاده که از پشتیبانی دیگر جنایتکارها برخوردارند، تمامی زیرساخت‌های یمن را از بین بردند. ما مدارک مسلم قطعی از جنایات عربستان داریم.»

بیست و سوم فروردین رهبر انقلاب  با تمجید از شجاعت مردم مظلوم یمن در توصیه‌ای دلسوزانه و خیرخواهانه به مسئولان سعودی گفتند: چرا به جنگی که می دانید احتمال پیروزی در آن را ندارید ادامه می دهید؟ راهی پیدا کنید و خود را از این معرکه خارج کنید.

ایشان آتش‌بس اخیر در یمن را خیلی خوب خواندند و افزودند: اگر این توافق به معنای واقعی کلمه اجرا شود می‌تواند ادامه یابد و بدون تردید مردم یمن به برکت همّت، شجاعت و ابتکار عمل خود و رهبرانشان پیروزند و خداوند هم به این مردم مظلوم کمک خواهد کرد.

گفتنی است، ادامه جنگ و محاصره یمن از سوی سعودی ها منجر به بحران انسانی، اقتصادی، تخریب زیرساخت‌های بهداشتی، تغذیه، آب و زیر ساخت های آموزشی این کشور شده به طوری که از هر ۵ کودک ۴ کودک نیاز به کمک‌های بشردوستانه دارند که این آمار مربوط به حدود ۱۱ میلیون کودک است.

در این جنگ، حدود ۵۰۰ هزار کودک یمنی نیز دچار سوء تغذیه شدید هستند و بیش از ۲ میلیون کودک از آموزش محروم شده اند.

با این وجود برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آن‌ها به سپر مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری یمنی‌ها و ضربات آن‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

 در عین حال منابع نظامی یمن بامداد چهارشنبه اعلام کردند، ائتلاف سعودی فقط طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ بار آتش‌بس ادعایی در الحدیده را نقض کرده است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا