سیاسی

کنار کشیدن به نفع اصلح، روش و سیره علما بوده‌است

خبرمهم: آیت الله سعیدی گفت: رقابت برای تصدی پُست،خلاف مشی و رویه، سیره و روش علما بوده و در صورت پیشنهاد مسئولیتی اگر فردی را اصلح از خود می‌دانستند خودشان او را معرفی می‌کردند.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم،  آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در درس اخلاق مدیران حرم بانوی حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: در میان علما موارد زیادی است که مقام مرجعیت و زعامت شیعه را قبول نمی‌کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) عنوان کرد: بعد از فوت صاحب جواهر مردم پیشنهاد مرجعیت را به شیخ انصاری دادند و ایشان قبول نکردند و یکی دیگر از علما را معرفی کردند و فرمودند وقتی ما با ایشان درس می‌خواندیم وی از من بهتر درس را می‌فهمید. وقتی به سراغ آن شخص می‌رفتند، وی فرمود که من از نجف که بیرون آمدم و شیخ انصاری در آن شهر ماند و مشغول درس بود و الان مقام علمی ایشان بیشتر است، و درپذیرش مسئولیت اینگونه عمل می‌کردند.آیت الله سعیدی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و رقابت کاندیدا‌ها برای رسیدن به این پُست بیان کرد: قبل از رسیدن به مسئولیت باید بین خود و خدا ببینیم که آیا توانایی این پُست را داریم یا خیر، ولی بعد از این که پُستی را پذیرفتیم باید با قدرت آن را پیش ببریم و به‌وظیفه خود به‌بهترین شکل ممکن عمل کنیم.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و دومین انتخابات میان دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیست و هشتم خرداد برگزار خواهد شد.

آیت الله سعیدی افزود: اگر ما به‌وظیفه‌ای که بر عهده ماست در حد توان عمل کنیم و با هم هماهنگ و همراه باشیم خدا هم کمک می‌کند و از هر مسئولیتی سربلند بیرون می‌آییم.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به‌در پیش دهه کرامت کسانی، از مسئولان برگزاری جشن‌های این دهه خواست که علاوه بر تکریم و بیان فضائل اهل بیت (ع)‌به اطعام و گره گشایی از افراد محروم و کم برخوردار بپردازند.

اول تا یازدهم ذی القعده و حدفاصل میلاد حضرت معصومه تا میلاد امام رضا به‌عنوان دهه کرامت نامگذاری شده‌است. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا