سیاسی

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس: یا آقای رائفی‌پور با خود نماینده‌ای که سکه گرفته در ارتباط است یا یک دستگاه اطلاعاتی شخصی غیر از دستگاه اطلاعاتی کشور دارد.

خبرمهم: باقری، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس: چطور ممکن است تمام دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی از این موضوعات مطلع نیستند اما آقای رائفی‌پور مطلع هستند؟! البته ما فکر نمی‌کنیم آقای رائفی‌پور دروغگو باشد.

مهدی باقری، نماینده زنجان: رئیس کمیسیون قضایی مجلس فرض را بر این گذاشتند که آقای رائفی‌پور اطلاعاتی دارد که باید به کمیسیون اصل ۹۰ و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه دهد. اما اگر گفته‌هایشان اثبات نشود قطعا مجلس، دادستانی و… می‌توانند اقدامات قضایی انجام دهند.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، مهدی باقری عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به مطهره حیدری، خبرنگار گروه‌ رسانه‌ای خبرهای فوری مهم گفت: یا آقای رائفی‌پور با خود نماینده‌ای که سکه گرفته در ارتباط است یا یک دستگاه اطلاعاتی شخصی غیر از دستگاه اطلاعاتی کشور دارد. وگرنه چطور ممکن است تمام دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی از این موضوعات مطلع نیستند اما آقای رائفی‌پور مطلع هستند؟! منطقا و به لحاظ حقوقی هیچ‌گاه شورای نگهبان نماینده‌ای را که آقای رائفی‌پور نسبت به او چنین رشوه با آن عدد درشت را مطرح کرده، تایید نمی‌کند. البته ما فکر نمی‌کنیم آقای رائفی‌پور دروغگو باشد. 

باقری، نماینده زنجان ادامه داد: رئیس محترم کمیسیون قضایی مجلس نیز فرض را بر این گذاشتند که آقای رائفی‌پور اطلاعاتی دارد که باید به کمیسیون اصل ۹۰ و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه دهد. اگر چنین موضوعی است که آقای رائفی‌پور مطلع است اما شورای نگهبان و دستگاه اطلاعاتی کشور مطلع نیست حتما غیر از اینکه شورای نگهبان در تایید صلاحیت آن نماینده تجدید نظر خواهد کرد، دادستانی کل کشور هم براساس ماموریت خودش اقدام می‌کند. مجلس هم قطعا اقدام می‌کند و به قوه قضاییه این فرد را معرفی می‌کند  بابت عناوین مختلف مجرمانه‌ای که با فرض صحت این ماجرا بر عمل این فرد باب است. 

وی اضافه کرد: خود نمایندگان هم قطعا در مجلس با این نماینده برخورد قانونی خواهند کرد و به لحاظ قانونی هم دیگر نمی‌تواند این فرد در مجلس حضور داشته باشد. منتهی اگر هیچ‌کدام از این‌ها اثبات نشود قطعا عناوین مجرمانه‌ی متعددی بر گفته آقای رائفی‌پور باب است که در اینجا هم مجلس و هم دادستانی و مجموعه‌های مختلفی می‌توانند در این موضوع ورود کنند و اقدامات قضایی انجام دهند.

مهدی باقری در پاسخ به این سوال که آیا مجلس گفته‌های آقای رائفی‌پور را پیگیری می‌کند یا همانند موضوع شاسی‌بلند‌ها این ماجرا را نیز رها می‌کند، گفت: ماجرای شاسی‌بلندها که رها نشد. اصل اینکه چنین اتفاقی افتاده باشد که ۱۵۰ نماینده شاسی بلند گرفته باشد از اساس به هیچ عنوان واقعیت نداشت. البته شاید بعضی از رسانه‌ها دوست داشته باشند این اتفاق افتاده باشد تا بتوانند حاشیه‌سازی کنند. اما چون هیچ سندی دال بر آن احراز نشد، و رسانه‌ها دستشان در این زمینه خالی است، شاید می‌خواهند بگویند که این موضوع بی‌سرانجام ماند درحالیکه بی‌سرانجام نماند و ما به این نتیجه نرسیدیم که چنین اتفاقی افتاده باشد ولی رسانه‌ها دوست دارند که این اتفاق می‌افتاد تا بتوانند حاشیه‌سازی کنند. البته این موضوع که یک سری افراد به شخصه اقدام کرده بودند مشخص بود منتهی اینکه ۱۵۰ نماینده مجلس گرفته باشند، خیر اصلا چنین چیزی وجود خارجی نداشت.

 مهدی باقری عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پایان گفت: در ایام نزدیک به انتخابات انتظار نداشته باشید که چه در داخل و چه در خارج از کشور آن‌هایی که به نظام علاقه ندارند و دوست ندارند مردم در انتخابات شرکت کنند و یک انتخابات با‌شکوهی را رقم بزنند بتوانند ساکت باشند. این‌ها حتما تلاش می‌کنند و تلاششان نیز این است که اعتماد مردم را ضایع کنند و حضور مردم را کمرنگ کنند و یک راه عدم حضور مردم در انتخابات بی‌اعتماد سازی مردم نسبت به نمایندگان و مجلس است. انقدر حاشیه درست می‌کنند تا مردم دلسرد شوند و تصورشان این باشد که اگر رای هم دهیم باز همین وضعیت است. خب این قطعا درست نیست و ما هم از شما و هم از تمام رسانه‌هایی که پیگیر هستند تا مردم پر‌شور در انتخابات شرکت کنند، تشکر می‌کنیم. 

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا