اجتماعیفناوری

فواید بازی‌های رایانه‌ای اعلام شد

خبرمهم: نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد برخلاف اعتقاد رایج در مورد مضرات بازی‌های رایانه‌ای، این بازی‌ها می‌توانند برای افراد فوایدی در پی داشته باشند.

به گزارش بخش فناوری سایت خبرمهم، به نقل از دیلی‌میل، تحقیقات انجام‌گرفته در مورد تاثیرگذاری بازی‌های رایانه‌ای بر جوانان و نوجوانان نشان می‌دهد این بازی‌ها می‌توانند باعث افزایش سوادآموزی آنها شوند.

طی این تحقیق که روی ۴۶۲۶ نوجوان ۱۱ تا ۱۶ ساله انجام گرفته است، ۸۰ درصد از بچه‌ها اعلام کردند اخبار و اطلاعات منتشرشده در مورد بازی‌هایی که انجام می‌دهند را مطالعه کرده و به عنوان مثال داستان‌هایی را که درباره این بازی‌ها نوشته شده یا صفحاتی را که در مورد بازی‌های مورد علاقه‌شان در صفحات اجتماعی ایجاد شده دنبال می‌کنند.

این تحقیق که توسط صندوق ملی مبارزه با بی‌سوادی بریتانیا انجام شده نشان داد بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند انگیزه‌ای برای مطالعه باشند.

نتایج این تحقیق در عین حال نشان داد بازی‌های رایانه‌ای برای پسرها و افرادی که در انجام مطالعه دچار تردید هستند بیشترین فایده را داشته است.

پدران این نوجوانان هم در پاسخ به پرسش‌های تحقیق گفتند، بازی‌های رایانه‌ای توانسته در دوره قرنطینه‌ی شیوع ویروس کرونا به رابطه‌شان با فرزندان‌ کمک شایانی کند./اعتماد آنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا