بین المللی

آمریکا هواپیماهای شرکت نفت ونزوئلا را تحریم کرد

خبرمهم: ایالات متحده آمریکا ۱۵ هواپیمای متعلق به شرکت نفت دولتی ونزوئلا موسوم به پترولئوس دی ونزوئلا (PDVSA) را در لیست سیاه قرار داد. این تازه‌ترین سری از اقدامات علیه دولت سوسیالیستی رئیس جمهوری ونزوئلاست.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای هواپیماهای پی‌دی‌وی‌اس‌ای را به فعالیت “غیر ایمن و غیرحرفه‌ای در مجاورت با هواپیماهای نظامی آمریکا در حریم هوایی بین‌المللی” متهم کرد.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: “تعداد زیادی از این هواپیماها درگیر مزاحمت برای پروازهای ارتش آمریکا در حریم هوایی کارائیب بوده‌اند.”

براساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، هواپیماهای پی‌دی‌وی‌اس‌ای همچنین برای حمل و نقل اعضای ارشد دولت مادورو، از جمله انتقال مانوئل کوئودو، وزیر نفت ونزوئلا که در لیست سیاه است، برای شرکت در جلسه اوپک در امارات متحده عربی استفاده شده است.

ایالات متحده سال گذشته میلادی در تلاش برای برکناری مادورو تحریم‌هایی علیه شرکت نفت دولتی ونزوئلا وضع کرد. تازه‌ترین اقدام، آمریکایی‌ها را از انجام معاملات مربوط به این هواپیما منع می‌کند.

پامپئو دوشنبه پس از دیدار با از خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در حاشیه یک کنفرانس منطقه‌ای در بوگوتا هشدار داد، ایالات متحده اقدام بیشتری برای حمایت از او انجام می‌دهد/ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا