بین المللی

سوریه: اتحادیه اروپا به طور تحقیرآمیزی تابع سیاست‌های آمریکاست

خبرمهم: وزارت خارجه اتحادیه سوریه تمدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه این کشور را دنباله‌روی تحقیرآمیز از آمریکا و جنایت علیه بشریت خواند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، یک منبع در وزارت خارجه سوریه در واکنش به تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه این کشور گفت: تصمیم اتحادیه اروپا برای تمدید اقدامات قهرآمیز خود علیه سوریه عجیب نیست؛ به ویژه آنکه این اقدام پس از تصمیم مشابه آمریکا انجام شده است.
این منبع تاکید کرد: دنباله‌روی اروپا از آمریکا نشان می‌دهد که این اتحادیه در تصمیم‌گیری‌های خود استقلال ندارد و به صورت تحقیر‌آمیز تابع سیاست‌های آمریکاست.

وی افزود: این تصمیم بار دیگر بر مشارکت اتحادیه اروپا در جنگ علیه سوریه و حمایت نامحدود از گروه‌های تروریستی تاکید می‌کند؛ در نتیجه مسئولیت اصلی ریخته شدن خون مردم سوریه و رنج آن‌ها بر اثر تحریم‌های ظالمانه که به طور مستقیم بر زندگی و معیشت آن‌ها تاثیر دارد، متوجه اروپاست.
این منبع در وزارت خارجه سوریه تصریح کرد: تحریم‌های اتحادیه اروپا تلاش‌ها برای فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌های لازم پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا را مختل می‌کند؛ از این رو نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین‌المللی و نیز جنایت علیه بشریت به تمام معنا محسوب می‌شود.
اتحادیه اروپا بدون توجه به شیوع ویروس کرونا، امروز پنج‌شنبه تحریم‌های خود علیه سوریه را به مدت یکسال تمدید کرد. این تحریم‌ها شامل ۲۷۳ فرد و ۷۰ شرکت است که دارایی‌هایشان مسدود شده و تعامل با آن‌ها ممنوع است.
پارلمان اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای با اعلام اینکه تحریم‌ها علیه سوریه تا اول ژوئن سال ۲۰۲۱ باقی خواهد ماند، مدعی شد: تصمیم برای ادامه تحریم‌ها علیه دولت سوریه و حامیان آن همسو با استراتژی اتحادیه اروپا مقابل سوریه به دنبال تداوم عملیات سرکوبگرانه علیه غیرنظامیان اتخاذ شده است./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا