بین المللی

تلاش دیپلماتیک پاکستان برای لغو تحریم های ضد ایرانی آمریکا

خبرمهم: وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگوی تلفنی با همتای ایرانی خود از مخالفت پاکستان با تحریم‌های آمریکا علیه ایران و آغاز تلاش‌های بین المللی اسلام آباد برای لغو این تحریم‌ها خبر داد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، وزارت امورخارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «شاه محمود قریشی» وزیر امورخارجه پاکستان با محمد جواد ظریف درباره شیوع بیماری کرونا در ایران و تحریم‌های آمریکا مقابله با آن تلفنی گفتگو کرد.
در این بیانیه آمده است: قریشی در گفتگو با ظریف، تلاش‌های دیپلماتیک انجام شده توسط اسلام آباد برای لغو تحریم‌های ایران را به آگاهی وی رساند.
بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان، اسلام آباد از سفرای کشور‌های گروه ۱+۵ در اسلام آباد خواسته موضع پاکستان مبنی بر لزوم لغو تحریم‌ها علیه ایران در شرایط حساس کنونی را به مقامات دولتی خود منتقل کنند.
قریشی همچنین با اشاره به گفتگوی تلفنی خود با وزیر امورخارجه آلمان گفت: طرف آلمانی نیز اطمینان داده تا موضوع لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران را در نشست فردای وزرای اتحادیه اروپا مطرح کند.
وزیر امورخارجه پاکستان همچنین تاکید کرد: دولت پاکستان این موضوع را با مسئولان کشور‌های عضو اتحادیه سارک نیز در میان خواهد گذاشت./صداسیما

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا