اجتماعیبین المللیسلامت

برگشت مهاجران افغان از ایران افزایش یافته است

خبرمهم: وزارت مهاجران افغانستان اعلام کرد که طی هفته اخیر روند برگشت مهاجران از جمهوری اسلامی ایران بصورت بی سابقه افزایش یافته است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، «رضاباهر» معاون سخنگوی وزارت مهاجران به رسانه های محلی افغانستان گفته است که روز چهارشنبه هفته گذشته ۷ هزار و ۷۰۰ تن و روز پنجشنبه نیز ۸ هزار و ۹۸۷ نفر از اتباع افغانی مقیم ایران وارد کشورشان شده اند.

منابع خبر افغانستان از مرز اسلام قلعه نیز روز سه شنبه هفته گذشته گزارش داده بود که ۱۰ هزار و ۹۴ نفر از ایران به افغانستان برگشته اند.

به باور باهر پس از شیوع ویروس کرونا در ایران تعداد برگشت‌کنندگان مهاجر افغانی به کشورشان افزایش یافته است.

معاون سخنگوی وزارت مهاجران افغانستان گفته است که این رقم نسبت به آماری که پیش از شیوع کرونا داشتیم، ۶ تا ۷ برابر افزایش را نشان می دهد.

باهر می گوید که مهاجران افغان در ایران از شیوع و گسترش ویروس کرونا نگران اند و به همین علت شمار برگشت کنندگان افزایش یافته است.

افزایش بازگشت مهاجران افغان نگرانی ها در باره شیوع بیشتر ویروس کرونا را در افغانستان افزوده است و وزارت بهداشت این کشور بارها تأکید کرده است که با برگشت روزانه شمار زیادی از مهاجرانبه افغانستان  احتمال شیوع این ویروس در این کشور بیشتر می شود.

وزارت بهداشت افغانستان امروز شنبه گفته است که سه مورد مثبت دیگر نیز در سه استان شمال و شمال شرق این کشور ثبت شده و رقم مبتلایان به ۱۰ نفر رسیده است./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا