بین المللی

آخرین تکه پازل استیضاح «دونالد»

خبرهای فوری: با شهادت «فیونا هیل» که حکم آخرین تکه پازل استیضاح «دونالد ترامپ» را داشت، روند یک هفته‎ای شهادت علنی شاهدان پرونده «اوکراین گیت» به پایان رسید.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، رئیس جمهوری امریکا تأکید کرده، دیگر تنها خواهان رسیدن این پرونده به مجلس سنا است؛ جایی که جمهوریخواهان رأی اکثریت را در آن دارند و پرونده استیضاح را مختومه خواهند کرد.
به‌گزارش سایت شبکه خبری «سی‎ان‎ان»، اظهارات «فیونا هیل»، مشاور «ترامپ» در شورای امنیت ملی کاخ سفید، طوفانی علیه رئیس‎جمهوری امریکا بر پا کرد. او در اظهارات خود تأکید کرد، شاهد دخالت رئیس دفتر «ترامپ» و سفیر امریکا در اتحادیه اروپا در سیاستگذاری‌های مربوط به اوکراین بوده است. او همچنین گفت که «جان بولتون» هم نگران این وضعیت بوده و پس از اینکه وی به او به‌عنوان رئیس‎اش گزارش داده که ترامپ و مشاورانش در حال پیاده کردن چه کاری هستند، «بولتون» از او خواسته‎ است برود و به وکیل شورای امنیت ملی بگوید که اداره آنها کاری با این وقایع ندارد. به‌گفته «هیل»، «بولتون» معتقد بوده این روند، به ضرر همه تمام می‎شود. روز پنجشنبه همزمان با «هیل»، «دیوید هلمز»، یک دیپلمات امریکا در سفارت اوکراین نیز شهادت داد که مکالمه تلفنی «گوردون ساندلند»، سفیر امریکا در اوکراین با «دونالد ترامپ» را شنیده است و اظهارات «ساندلند» را تأیید می‎کند.
شهادت این دو نفر باعث شد، جرم رئیس‎جمهوری امریکا در سوء‌استفاده از قدرتش محرز شود. رخدادی که همان‎طور که انتظار می‎رفت، با واکنش تند کاخ سفید مواجه شد. به گزارش خبرگزاری امریکایی «رویترز»، کاخ سفید در بیانیه‎ای اعلام داشت، رئیس جمهوری امریکا خواهان محاکمه در سنا است و معتقد است تنها در سنا است که می‎تواند انتظار یک محاکمه عادلانه و منطبق با قانون اساسی امریکا را داشته باشد. در این بیانیه تأکید شده، در این جلسه محاکمه باید «آدام شف»، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان امریکا، «جو بایدن»، کاندیدای انتخابات ۲۰۲۰ و پسر او «هانتر» نیز به‌عنوان شاهد حضور داشته باشند.
این در حالی است که یکی از مباحث اصلی پنجمین مناظره کاندیداهای حزب دموکرات که چهارشنبه شب برگزار شد، مسأله استیضاح «دونالد ترامپ» بود. همه کاندیداهایی که در این مناظره شرکت کرده ‎بودند، به اتفاق از این استیضاح حمایت کردند و خواهان تحت پیگرد قرار گرفتن رئیس‎جمهوری امریکا شدند. تندترین اظهارات را «برنی سندرز» بیان کرد. او گفت: «ما با رئیس جمهوری مواجه هستیم که به راحتی دروغ می‌گوید و فاسد است.»
نامزدهای حزب دموکرات در شرایطی روی مسأله فساد در دولت کنونی امریکا متمرکز شده‎اند، که نتایجی که در انتخابات محلی چند هفته گذشته در سراسر امریکا به دست آمد، نشان می‎دهد، جمهوریخواهان بسیاری از فرمانداری‎ها را از دست داده‎اند. /روزنامه ایران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا