بین المللی

درخواست شکایت رسمی از ایران را به وزارت خارجه داده ایم

خبرمهم: وزیر منابع آبی عراق خبر داد که وزارتش موضوع شکایت رسمی از ایران به دادگاه بین المللی درباره اختلافات آبی را پیگیری می کند.

«مهدی رشید الحمدانی»، وزیر منابع آبی عراق، خبر داد که وزارتش موضوع شکایت رسمی از ایران به دادگاه بین المللی درباره اختلافات آبی را پیگیری می کند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، وزیر منابع آبی عراق که برای مشارکت در کنفرانس منابع آبی به قاهره سفر کرده به روزنامه رسمی «الصباح» عراق گفت که تماس‌ها و مذاکرات با ترکیه درباره آب‌های مشترک ادامه دارد و نتایج خوبی هم داشته که از جمله آنها اجرایی شدن یادداشت تفاهم امضاشده میان دو کشور در سال ۲۰۰۹ است.

الحمدانی تأکید کرد که مهم‌ترین بند در این یادداشت تفاهم تأمین سهم عادلانه عراق از آب‌های مشترک با ترکیه است و افزود که این دستاوردی بی سابقه در عرصه منابع آبی در ۴۰ سال گذشته است.

او افزود که بر خلاف تفاهمات با ترکیه، امیدواریم بتوانیم که با همسایه دوست و برادرمان ایران هم به تفاهمی در این باره برسیم چون عراق بیشترین آسیب را از تغییر آب‌وهوایی اخیر دیده است.

الحمدانی گفت که وزارت منابع آبی از وزارت خارجه و رؤسای جمهور و دولت و مجلس خواسته که شکوائیه رسمی علیه ایران به دادگاه بین‌المللی را تنظیم کنند.

او درباره مشارکتش در کنفرانس مصر گفت که عراق و مصر در زمینه منابع آبی مسائل و مشکلات مشابهی دارند و عراق می‌کوشد که از تجربه‌های مصر در عرصه مدیریت منابع آبی استفاده کند.

 

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا