بین المللی

ادعای تانکر تراکرز: دومین نفتکش، بندر ایران را به مقصد لبنان ترک کرد

خبرمهم: پایگاه تانکر تراکرز در خبری مدعی حرکت دومین نفتکش حامل سوخت ایران به مقصد لبنان شد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، حساب کاربری پایگاه «تانکر تراکرز» که تردد نفتکش‌ها را در جهان رصد می‌کند، مدعی حرکت دومین نفتکش حامل سوخت ایران به مقصد لبنان شد.این پایگاه خبری در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: دومین نفتکش حامل سوخت ایران بندر را ترک کرده، اما ما همچنان منتظر مشاهده حرکت آن از ایران [به سمت لبنان]هستیم.
این پایگاه در ادامه نوشت: مشتریان (ما) در جریان سومین نفتکش شناسایی شده حامل سوخت ایران هم قرار گرفته‌اند.
ادعای پایگاه تانکر تراکرز در حالی مطرح شده است که شبکه «ال بی سی» لبنان ساعاتی پیش اعلام کرد ۲ کشتی حامل سوخت ایران برای لبنان که «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله خبر آن‌ها را رسانه‌ای کرد، اکنون در آستانه ورود به کانال سوئز و در حال حرکت به سمت آب‌های سرزمینی لبنان هستند.
این شبکه افزود: برخی مقصد این کشتی‌ها را بندر بانیاس سوریه می‌دانند، اما برخی طرف‌های ذی‌ربط می‌گویند که این کشتی‌ها به سوی بیروت درحال حرکت هستند.
ال بی سی لبنانی همچنین تاکید کرد که کشتی سوم کمک‌های نفتی ایران به لبنان که سید حسن نصرالله اخیرا از بارگیری آن خبر داد بین پنجم تا دهم سپتامبر (۱۴ تا ۱۰ شهریور) حرکت خود را آغاز خواهد کرد.
گفتنی است سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در روز عاشورای امسال در سخنانی اعلام کرده بود: از اینجا اعلام می‌دارم کشتی حامل مواد مورد نیاز تا ساعاتی دیگر از ایران به مقصد لبنان برای پایان بخشیدن به بحران سوخت راه می‌افتد. کشتی نخست ما که از ایران می‌آید، حامل مازوت است که اولویتی بارگیری می‌شود؛ زیرا با زندگی مردم مرتبط است و این کشتی و سایر کشتی‌های دیگر که می‌آیند، به سلامتی به مقصد خواهند رسید.از لحظه آغاز حرکت کشتی ایرانی، ما آن را به مثابه خاک لبنان در نظر خواهیم گرفت. ما ذلت مردم‌مان را نمی‌پذیریم. /yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا