بین المللی

گوترش کشورها را به استقبال از آوارگان افغان فراخواند

خبرمهم: سازمان ملل از تمام کشورها خواست آماده پذیرش پناهجویان افغان‌ با توجه به شرایطی که افغانستان بعد از تسلط طالبان درگیر آن است، باشند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از اسکای نیوز، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی پیرامون تحولات اخیر افغانستان، سقوط کابل به دست نیروهای طالبان، استعفا و فرار «اشرف غنی» به خارج از این کشور یک نشست اضطراری برگزار کردند.آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اظهار کرد: تمام کشورها آماده استقبال از پناهجویان افغان و امتناع از هرگونه اخراج آنها باشند.دبیرکل سازمان ملل از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد و جامعه جهانی خواست تا نگذارند افغانستان به بهشتی برای تروریست‌ها تبدیل شود.
آنتونیو گوترش از شورای امنیت و جامعه جهانی خواست تا اجازه ندهند که افغانستان تبدیل به “بهشت” برای سازمان‌های تروریستی شود.
وی همچنین گفت: گزارش‌هایی وجود دارند که اشاره به محدودیت‌های شدید در زمینه حقوق بشر به خصوص نقض‌های رو به فزونی در حق زنان و دختران دارند.
گوترش از شورای امنیت خواست تمام ابزارهای موجود را برای نابودی تهدید تروریسم جهانی در افغانستان و نیز تضمین احترام به حقوق بشر به کار بگیرد.
وی تاکید کرد: حضور سازمان ملل در افغانستان با توجه به وضعیت امنیتی خواهد بود اما در ارائه حمایت‌ها کوتاهی نخواهد کرد و به این روند ادامه می‌دهد.
در این جلسه نماینده افغانستان نیز گفت: اجازه نخواهیم داد کشور به امارت اسلامی تبدیل شود. /ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا